Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stänga av blå blinkande lampa? (N73me)

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur får man lampan att sluta blinka??? Har telefonen jämte sängen och måste ju lägga den på "mage" med skärmen och lampan ner mot bordet för att kunna sova.

Hittar inte alternativet "stäng av störig lampa" någonstans, hjälp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-30 21:40

Du kan ju stänga av telefonen.

den var inte dum...

Men det är inget bra alternativ för mig behöver kunna bli nådd på den telefonen.

Men går det inte att få bort blinkandet? Det fyller ju ingen funktion, hade den blinkat för att bluetooth var på så är det ju ok men den blinkar ju hela tiden med allt avstängt.

Lite svart tusch, snyggt applicerat?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-30 22:55

Går ej att stänga av den lampan. Den indikerar att telefonen är påslagen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-01 10:54

Du kanske kan lägga en strumpa över den, då blir du ju inte störd av blinkandet och hör samtidigt om det ringer.;)

Det går att stänga av blinkadet genom att stänga av strömsparläget eller något liknande. Har en N73 och störde mig på samma sak i början. Men om man stänger av strömsparläget så stänger aldrig displayen av sig helt. Så det är pest eller kolera...

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Det går att stänga av blinkadet genom att stänga av strömsparläget eller något liknande. Har en N73 och störde mig på samma sak i början. Men om man stänger av strömsparläget så stänger aldrig displayen av sig helt. Så det är pest eller kolera...

????? det är alltså den lilla blå blinkande lampan inte själva skärmen som jag irriterar mig på.

men jag får väl ha den upp och ner då blinkar det ju inte.... sen när den inte är så ny kanske det där med tuch lockar mer än det gör just nu

Ursprungligen av supergnu:

????? det är alltså den lilla blå blinkande lampan inte själva skärmen som jag irriterar mig på.

men jag får väl ha den upp och ner då blinkar det ju inte.... sen när den inte är så ny kanske det där med tuch lockar mer än det gör just nu

jag vet precis vilken lampa du syftar på. Men jag försökte säga att om du stänger av den så stänger inte displayen av sig. Den blåa lampan blinkar när energisparläget är aktiverat.

Ursprungligen av PsychoSaurus:

jag vet precis vilken lampa du syftar på. Men jag försökte säga att om du stänger av den så stänger inte displayen av sig. Den blåa lampan blinkar när energisparläget är aktiverat.

okej då ber jag om ursäkt, men om displayen lyser hela tiden så lyser den ju upp bra mycket mer än den lilla lampan?

lägger den uppochner

Ursprungligen av supergnu:

okej då ber jag om ursäkt, men om displayen lyser hela tiden så lyser den ju upp bra mycket mer än den lilla lampan?

lägger den uppochner

Den blir mörk, men stänger inte av sig helt. Så den lyser bara lite. Men telefonen drar mer ström så man får nog leva med lampan. Testa att klippa till en liten tejpbit att sätta över lampan. Annars får man lägga den upp och ned som du säger, tråkigt att moderna telefoner ska ha såna här irriterande missar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-01 21:56

Lyxproblem. Gör som ylipaa föreslog: sätt en strumpa eller varför inte en lovikavante på mobilen. Lägg den på golvet eller en bit bort från sängen. Eller sov med solglasögonen på.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-03 12:05

Det är ingen miss, det är en funktion som Nokia har valt så att man skall veta att telefonen är igång undertiden den ligger i energisparläge...

1
Bevaka tråden