Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minirecension: Gelaskins "Digital Disaster"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Inledning
Jag tänkte att jag kunde göra en liten recension av mitt Gelaskinsköp, även om det säkert redan finns ett antal på nätet.
Beställning
Jag beställde mitt gelaskin från deras hemsida för 21.90 $ inkl. frakt, vilket blev 152 kr med dagens valutakurs.
Jag valde "Digital Disaster" som är skapat av konstnären Wrice, men det finns en mängd olika konstverk att välja mellan.

Efter 5 arbetsdagar fanns det i min brevlåda.

Det som brevet innhöll var Gelaskinet, ett skydd för skärmen och en liten guide för hur man skulle gå tillväga för att sätta det på iPoden.
Småjobbig applicering
Att få på det på iPoden är inga problem, men att få på det snyggt och bra är svårt som tusan!
Det krävs god precision för att det ska bli snyggt, däremot är luftbubblor inget som förekommer i stor skala. Man stryker bara lite med fingret så är det fixat.
Det är också lite småpillrigt att få dit delarna som ska skydda klickhjulet då man måste få det att hänga ihop med resten av mönstret.

Skärmskyddet som följde med är något för litet och passar inte exakt som man vill, chansen att få luftbubblor med den här är något större. Vilket är synd då det är skärmen man ska kolla på.
Men det står även att bubblorna försvinner "över natten" så jag får se om mina försvinner.
(tyvärr kan jag inte säga särskilt mycket om livslängden då jag fick mitt exemplar idag)

När man väl fått dit allt bra är slutresultatet mycket snyggt.
iPoden känns mer personlig när man har ett gelaskin, och så skyddar det mot repor och fingeravtryck på baksidan utan att man gör iPoden ful för det.

Slutsats
Jag rekommenderar verkligen Gelaskins, även om det är lite krångligt att få till det perfekt.
Det gör iPoden mycket mycket coolare & personligare.

Postivt
+Snyggt
+Skyddar mot repor & fingeravtryck
+Gör inte iPoden klumpigare
+Går att ta bort och använda igen

Negativt
-Krångligt att sätta fast
-Skärmskyddet ingen höjdare
-Skyddar inte hela iPoden, eller mot stötar.

PS. Om man inte är sugen på beställning från landet i väst så har även istuff.se ett antal olika modeller. DS

Senast redigerat 2007-04-26 15:21
  • Medlem
  • 2007-05-02 23:04

!tomt!

Senast redigerat 2007-05-03 23:32

Ska fixa några till, lite mer close-ups då kanske

  • Medlem
  • 2007-05-03 23:31

Oj, de där bilderna såg jag inte igår, knepigt :S. Isåfall finns det inget att klaga på.
Bra recension, synd bara att man har en iPod mini :P.

Bilder

Här kommer lite mer bilder för den som är intresserad!

.

.

.

.

.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-07 09:06

Har flyttat testet till vår testavdelning - tack för recensionen pite_jacke!

1
Bevaka tråden