Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Raderade kom-igång-guider. Hur får jag tillbaka dem?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 18:29

Råkade ta bort alla dom här "komma igång - iphoto" "komma igång - iweb" "komma igång - itunes" o.s.v. i ilife-serien

Någon som vet nånstans man kan tanka hem dessa igen från webben eller nåt?

Fråga mig inte hur jag lyckades radera dom (korkat!)

// Erik

Hej idioten!

Här kan du ladda ner dem på engelska:
http://www.apple.com/support/manuals/software/
Klicka bara på respektive programs ikon så kommer du till en sida där finns. Vill du ha dem på svenska kan jag maila dig dem.

Men är du förresten säker att du raderade själva filerna? De ligger här:
Macintosh HD-> Bibliotek-> Documentation-> Applications

De ser ut som PDF-er men är egentligen ett program som öppnar manualen på rätt språk. Själva PDF-en ligger inbäddad i de programmen.

Fin, beskrivande titel. Kanske nån moderator vill fixa den?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 21:37

Yes tyvärr är jag säker på att jag raderade dem.

Du får hemskt gärna mejla dom svenska om det går.. PMar min mejl

TUSEN TACK!

PS: Jag vet dum titel men jag var frustrerad, sorry

Ändrade rubriken lite och kan passa på att nämna att du har guiderna på installationsskivorna som följde med datorn (eller iLife-skivan om du köpt '06 i efterhand). För att få tillbaka dem får du antingen installera om eller bekanta dig med ett program som heter Pacifist.

Pacifist bör du kunna hitta lite information om här på 99. Själva programmet finns på http://www.charlessoft.com/

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 22:25

Okej, tack för att du ändrade rubriken.

Jag fick inga installationsCDs till när jag köpte min macbook, borde man fått det?
Beställde den på applestore på nätet

Vad är pacifist för något?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 22:26

okey kollade, never mind

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-02 22:27

Pacifist 2.0.1 is a shareware application that opens Mac OS X .pkg package files, .dmg disk images, and .tar, .tgz, and .tar.gz file archives and allows you to extract individual files and folders out of them. This is useful, for instance, if an application which is installed by the operating system becomes damaged and needs to be reinstalled without the hassle of reinstalling all of Mac OS X. Pacifist is also able to verify existing installations and find missing or altered files*, and Pacifist can also examine the kernel extensions installed in your system to let you see what installer installed them, and whether the installer was made by Apple or a third-party.

Pacifist is compatible with Mac OS X 10.2 or higher, including Mac OS X 10.4 (Tiger). It is also compiled as a Universal Binary for maximum performance on both PowerPC and Intel-based Macs.

Ursprungligen av ekanman:

Jag fick inga installationsCDs till när jag köpte min macbook, borde man fått det?
Beställde den på applestore på nätet

Ja, det borde du ha fått. Om du inte fick det har det blivit fel hos Apple. Skivorna ska annars ha funnits med i kartongen tillsammans med din MacBook. De är normalt grå-färgade. Ibland står det bara Mac OS X på dem även om de innehåller installationsprogrammen till alla program som medföljde datorn. De programmen får oftast ihop i ett installationspaket på skivan som bundlad programvara.

Om du ändå aldrig fick de skivorna kontaktar du Apple. Normalt sett skickar de nya till dig. De skivorna är väldigt användbara om något blir fel och du vill installera om Mac OS X eller något av de program som datorn kom med.

Telefonnummer till Apple

1
Bevaka tråden