Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FEED - nätlabel

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-30 11:17

Tjo.... har hållt på och designat om min nätlabels websida:
http://www.feedlabel.se/

Var länge sen jag var riktigt inne på att designa websidor, så jag känner mig lite ringrostig. Förslag på förbättringar?

  • Medlem
  • 2007-05-02 11:48

tycker sidan funkar bra.. lite tråkiga färger kanske..
man skulle ju kunna ha en liten flash spelare direkt i sidan där man kan förlyssna låtarna innan man laddar ner, så slipper man gå iväg till den lite rörigare last.fm sidan...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-02 18:53

Bra idé!
Har förut haft en preview-mp3 uppe, men en flashspelare vore ju göttare i allmänhet. Får testa lite

Ett förslag är att lägga den undre loggan i CSS istället för som bild som det verkar vara nu, så att man slipper få upp skrollen om man har smalare fönster.

Tycker även att det är bättre att använda hela utrymmet av än bara det övre hörnet.
Alltså, om logga är 800px så blir det konstigt om själva huvuddelen bara är på 500px, om du hänger med på vad jag menar, det är väldigt mycket oanvänt utrymme...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-10 12:34

Design: Det är lite tråkigt designat. Fokusen borde ju ligga på skivorna och artisterna? Men det grafiska utrymme de får är några pixlar var. De borde synas och skyltas med att det finns artister och omslag. Litet och försynt tillsammnans med den lätt kräk gula bakgrunden gör att det känns väldigt konstigt. Jag försöker föreställa mig hur det ska låta redan innan jag har hört något. Men det blir bara konstigt.

Kod: Ser inget konstigt här. Allt verkar funka. Det är väl en flashspelare som skulle underlätta?

Jag menar inte att det ser konstigt ut, utan att strecken längst ned inte borde vara något som gör att skrollen syns om man har mindre fönster.
Vanligtvis bygger man ju sidor utefter så att alla kan läsa dem, med diverse upplösningar, därför är det bra om sidan är smal, vilket den är, vilket är bra på sitt sätt, det som gör det hela konstigt är att strecken är dubbelt så långa som själva sidan. Det gör att det ser konstigt ut, speciellt om man har låg upplösning.

1
Bevaka tråden