Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa MacBook?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-01 14:48

Tjenare!

Har ett litet dilemma just nu, är i stort behov av en ny laptop och det är en MacBook som står på tur men jag undrar om det är någon av er som hört om det ev. kommer uppdateringen på denna maskinen under Juni?

Sedan kommer jag inte riktigt ihåg hur det var med om Apple släpper en uppdatering på Macbook'en ett vist antal dagar efter man lagt ordern så får man rätt att byta ut den?
Hur många dagar var det som gällde där?

Lite kloka svar vore tacksamt, en order läggs nog snart!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-01 14:57

Men.. om du är i stort behov av en ny laptop...så är det väl bara att beställa?
Hjälper ju knappast dig att det kanske kommer en uppdatering i Juni om du måste ha den nu?
Beställ från inwarehouse... Kampanj just nu.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-01 15:29
Ursprungligen av Jeppe_E:

Men.. om du är i stort behov av en ny laptop...så är det väl bara att beställa?
Hjälper ju knappast dig att det kanske kommer en uppdatering i Juni om du måste ha den nu?
Beställ från inwarehouse... Kampanj just nu.

Vart hittar du kampanjen på inWarehouse? URL?
Hittar inte den...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-01 15:38

Den kampanjen är över för länge sedan.

Vill du ha snabb leverans köper du från ett annat ställe än AppleStore. Eller så går du och köper i butik!

Ursprungligen av GaB:

Sedan kommer jag inte riktigt ihåg hur det var med om Apple släpper en uppdatering på Macbook'en ett vist antal dagar efter man lagt ordern så får man rätt att byta ut den?
Hur många dagar var det som gällde där?

Det finns inget sånt erbjudande i Sverige. Har du lagt ordern och den ej skeppats när den nya lanserats får du den nya. Köper du på nätet har du distansköpslagen som ger dig rätt att returnera en vara inom 14 dagar.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-01 16:13

Nåja, så länge sedan var det ju inte... Typ för 2 dagar sedan. PCCIty är numera Sveriges billigaste, 9995:- för basmodellen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-01 16:33

Jaja, blir att jag går till MacForum här i GBG imorgon och plockar ut en MacBook 13" 2.0GHz Core2Duo Vit 1GB/80GB/SD-DL/AP+BT/Intel GMA950 får iallf 5% studenrabbat där...

Ursprungligen av GaB:

Jaja, blir att jag går till MacForum här i GBG imorgon och plockar ut en MacBook 13" 2.0GHz Core2Duo Vit 1GB/80GB/SD-DL/AP+BT/Intel GMA950 får iallf 5% studenrabbat där...

Om det inte är frågan om dagar som du måste ha din MacBook inom så rekommenderar jag att du beställer den på apple.se istället, där får du ju 10% rabatt + ev specialerbjudande. (Jag "fick" en skrivare när jag köpte min MacBook)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 16:02

Så, kom precis hem från MacForum med en helt ny underbar MacBook
Känner mig som en liten pojke på julafton, vilken fantastisk maskin!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-02 16:26

Skönt!

Jag vet fortfarande inte hur jag ska beställa min dock, så rädd att det blir något fel - plasten, DVD-läsaren, skärmen..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 16:34
Ursprungligen av boris91:

Skönt!

Jag vet fortfarande inte hur jag ska beställa min dock, så rädd att det blir något fel - plasten, DVD-läsaren, skärmen..

Gå och köp den direkt i butiken då?
Kan garantera dig att du inte kommer ha några som helst problem!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-02 16:59

Jag måste köra med studentrabatt, det är bara det.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 17:04
Ursprungligen av boris91:

Jag måste köra med studentrabatt, det är bara det.

Jaha, men beställ från AppleStore. Har beställt därifrån två gånger tidigare PowerBook och en MacBook PRO och har aldrig vart några problem förutom att man får vänta ett jäkla tag innan varan levereras! :/

Det var därför jag gick direkt och köpte skönheten på MacForum för jag orkar inte vänta i minst 1 vecka!

Mycket nöje det är en vacker skapelse

1
Bevaka tråden