Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad äter upp min hårddisk?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 16:17

Min harddisk haller pa att bli uppaten just nu. gb efter gb forsvinner. Va ar det som hander? har avslutat alla program. Installera mozy igar. Har avslutat allt som kan vara mistanktsamt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 16:22

Kolla hårddisken med Disk Utility eller kraftigare program. Den kanske håller på att ge upp?

Om du tror att det verkligen är något som skriver data till den så kan du göra en sökning efter stora filer med tex Spotlight.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-05-02 16:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 16:23

Fast Mozy kan ju mycket väl vara en kandidat. Är den igång och jobbar när hårddisken fylls?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 16:30

Starta om datorn. och nu ar de 11 gb som forsvann tillbaks. Nu verkar hardisken sta still oxa. skont. men kan det va mozy som staller till problem kanske?

Ursprungligen av tompa747:

Starta om datorn. och nu ar de 11 gb som forsvann tillbaks. Nu verkar hardisken sta still oxa. skont. men kan det va mozy som staller till problem kanske?

Kör du krypterat konto? Enligt en kompis släpps inte visst diskutrymme förrän efter logout då... Har inte testat själv, kör bara krypterade diskar och inte hela kontot.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 16:32

Mozy holl pa att gora backup, men mitt konto ar ju bara pa 2gb och jag har valt att lagra 1.4 gb. Sa de kanns konstigt att det skulle vara mozy.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-28 03:07

Kolla in (med terminalen):

var/log/mozy.log

Den filen kan bli jättestor innan allt krashar.

hur kollar man efter stora filer i spotlight? det vill jag næmligen kunna gøra

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-30 09:56
Ursprungligen av el gringo:

hur kollar man efter stora filer i spotlight? det vill jag næmligen kunna gøra

Om du vill göra det direkt i det lilla fönstret finns det något kodord, antagligen size, men det kommer jag inte ihåg nu.

Om du tar fram sökfönstret (tex genom att söka på något i spotlight och välja visa sökresultat) kan du lägga till och ta bort sökvillkor i detta fönster.Jag har för mig att du gör det med det lilla plusset till höger i fönstret. Därefter kan du välja vilken typ av sökkriterie du vill söka med.

  • Oregistrerad
  • 2007-05-30 12:16

hm...vilket (+-tecken)!?

skriver jag "size" så får jag massor med filnamn med size i ...typ

1
Bevaka tråden