Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Analytics

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade varit kul att höra era kommentarer om Google Analytics?

Sen jag testade tjänsten för första gången har vi helt slutat logga webbtrafiken och kör allt genom Analytics istället på alla sajter jag kör. Väldigt nöjd!

http://www.google.com/analytics/

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-26 19:57

Tycker tjänsten är kanon, dock ett lite störande problem har jag märkt. Googlade hade lite problem med .co.uk idag. Och sidorna som länkade till google-analytics blev hemskt långsamma pågrund utav detta. Eftersom sidan inte ville laddas till fullo.

Mycket användbart. Utmärkt statistik – det enda som saknas är väl besökarnas skonummer och klädstil.

Har använt analytics några månader nu. Blir extra bra med "Dashalytics"-widgeten som låter en se impressions/views snabbare än snabbast direkt i Dashboard.

http://dashalytics.rovingrob.com/

Proxyserver?

Någon som vet om Google Analytics hanterar besökare som kommer via en proxy? Visas alla användare från proxyn som en besökare eller...?

  • Medlem
  • 2007-12-16 22:54

Har två frågor angående Google Analytics som jag hoppas att någon har svar på.

För det första, är det så att statistiken "bara" uppdateras var 24:e timme?

Det andra gäller om man kan integrera Google Analytics på en webbsida. Det är så att jag gör en hemsida åt en klient och skulle vilja ha en admindel där allt finns samlat, även Google Analytics. Alltså skulle man kunna titta på information direkt på sidan istället för att logga in på Google, vill göra det så enkelt som möjligt för min klient. Borde väl vara möjligt med tanke på att widgeten fungerar...

Edit: Kom på några saker till.

Finns det någon nackdel med att använda den nya versionen, inte "Urchin.js"? Som jag tolkade det av denna artikel (punkt 3), så verkar det som att den fungerar även utan javascript påslaget.

Kan man och finns det någon nackdel med att sätta koden innanför <head>.?

Sedan slutligen, finns det någon sätt att kolla vilken ip-adress en besökare har?

Tack i förhand!

Senast redigerat 2007-12-17 15:13
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-20 23:03

Jag tycker också Google Analytics är mycket, mycket bra. Det jag saknar är dock lite snabbare analys av besöken. Det verkar som det bara uppdateras några få gånger per dygn för mig.

På AdSense kan man se besöken direkt, men på Analytics är det alltid fördröjt.

1
Bevaka tråden