Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla textformaterade mail oläsbara!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Sökte runt på forumet men hittade inget om just detta problem.
Såg att många har problem med att deras skickade mail blir konstiga men i mitt fall är det så att hela min inbox samt när jag själv ska skriva brev så ser det ut som på den bifogade bilden

När breven jag skriver kommer fram ser det normalt ut men inte när jag skriver dem.
Verkar som detta bara påverkar brev med oformaterad text. Jag har en temporär lösning då jag väljer att svara på mailen markerar all text och gör den fet. Då går det att läsa men detta är ju som ni nog förstår inte särskilt roligt att behöva göra varje gång man behöver läsa ett mail.

Vore ytterst tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta.
/Mathias

Låter nästan som att nåt typsnitt i systemet saknas eller blivit korrupt. Har du nyligen installerat nya typsnitt eller rensat bland gamla eller liknande?

Ja det har jag gjort jobbar som originalare på ett tryckeri så typsnitt införskaffas lite då och då

Märkte precis att detta även påverkar safari på vissa sidor =(

Problemet hittat!
Precis som du trodde så var det min Helvetica som hade fått dårdimpen ska installera om den nu. Tack för det snabba svaret
/Mathias

Allt löste sig tillslut med ett program som hette FontNuke
Tack för hjälpen

1
Bevaka tråden