Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quicktime uppdaterat - 7.1.6

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-01 22:13

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-01 22:26

Up and running!
Inga problem, hittils.
Detta är alltså buggen som hittades vid tävlingen, hacka en Mac.

Yes!!

Ursprungligen av Yes:

Detta är alltså buggen som hittades vid tävlingen, hacka en Mac.

Wow. det var imponerande snabbt av Apple, trodde det skulle dröja några veckor till i alla fall, men det gick bara 10 dagar från hackertävlingen till uppdateringen.

Och som acke skrev, det var en rätt allvarlig lucka, har faktiskt haft java avslaget i Safari sedan hacket, trots att inga rapporter om utnyttjande har kommit. (Missa inte intervjun med Dino Dai Zovi förresten.)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-01 22:51

Ska tydligen vara en allvarlig QuickTime-bugg dessutom. För vissa har dessutom senaste säkerhetsuppdateringen släppts igen i version 1.1.

Security Update 2007-004 v1.1 kan jag *inte* hitta i mitt uppdateringsfönster. Kan heller inte se att något med detta namn installerats i loggarna. Ska jag tanka denna uppdatering manuellt eller?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-02 00:09
Ursprungligen av Snabeldrake:

Security Update 2007-004 v1.1 kan jag *inte* hitta i mitt uppdateringsfönster. Kan heller inte se att något med detta namn installerats i loggarna. Ska jag tanka denna uppdatering manuellt eller?

Behöver du den så kommer den upp. Jag fick inte upp den på min dator så den kommer inte upp för alla. Har bland annat att göra med ett FTP-fel i Mac OS X server.

Ursprungligen av Snabeldrake:

Security Update 2007-004 v1.1 kan jag *inte* hitta i mitt uppdateringsfönster. Kan heller inte se att något med detta namn installerats i loggarna. Ska jag tanka denna uppdatering manuellt eller?

Denna uppdatering gäller bara 10.3.9 och Server 10.4.9.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-05-03 08:31

Jag startade om först igår efter att ha gjort uppdateringen (fick även batteriuppdateringen. Har en MBP CD 15). Det resulterade i att jag/datorn fastnade i grått läge med den "snurrande" ringen. Den snurrade å snurrade i flera minuter. Jag startade om. Samma sak. Efter tredeje omstarten så startar datorn om själv efter ett tag och sedan rullade allt igång...

Någon annan som fick uppleva detta?

Jag fick med Batteriuppdatering 1.2 också, kör Macbook Pro c2d

Ibland kan det ta rejält med tid utöver det vanliga vid första omstarten. Har hänt förr.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-05-03 09:02
Ursprungligen av johan_tanying:

Ibland kan det ta rejält med tid utöver det vanliga vid första omstarten. Har hänt förr.

Jag har aldrig upplevt en sådan lång väntan innan. Hoppas jag inte "pajade" något med att starta om så "många" gånger...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 10:48
Ursprungligen av Hallon:

Jag har aldrig upplevt en sådan lång väntan innan. Hoppas jag inte "pajade" något med att starta om så "många" gånger...

Ibland så tar uppdateringarna längre tid. Varit med om en dator som tog 11min att starta om. Ha lite is i magen nästa gång och starta inte om datorn hur som helst. Har du otur så uppdateras en komponent som används vid uppstarten. Starta om då och din dator kan behöva en ominstallation av Mac OS X.

Ja då var det tätt ett tag till. åtminstone vad man vet? eller?

http://projects.info-pull.com/moab/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-05 20:10

Är alla MOAB fixade?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-07 09:39
Ursprungligen av acke:

Är alla MOAB fixade?

Jodu, din oförskämt stilige man. Det ska jag svara på. KOlla här.

1
Bevaka tråden