Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-19 22:36

Hur kollar jag vad jag har för latency i Logic Exp. Använder det interna ljudkortet i min Macbook..

...och veckans dödgrävare är... malaki!

Latency hittar du bland ljudkortsinställningarna i Logic Express. Desto lägre du ställer in desto mer processorkraft drar det, men det vet du kanske redan.

Ett tips: det är både lättare och bättre att starta en ny tråd för en sån här specifik fråga (i det här fallet i Logic-delen) än att dra upp en gammal som inte har med saken att göra.

  • Medlem
  • 2007-04-20 08:32

Flyttade det här till separat tråd på rätt ställe i forumet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-01 12:43

Ursäkta att det hamnade på fel ställe.. Är inte så hemma i detta forum än. Men jag hittar fortfarande inte nån siffra på hur mycket latency jag har.. Om jag fattat det rätt så är det under "Audio > Audio Hardware and Drivers... > Audio > Drivers > Core Audio" som det borde finnas. Men jag hittar inget. Hur buffersize påverkar ljudet och processorn är jag väl införstådd med men jag vill veta hur mycket latency jag har i ms.. Är jag och gräver på fel ställe i Logic?

  • Medlem
  • 2007-05-01 19:47

Det finns ingenting i Logic som visar hur mycket latency du har i mS. Däremot kan man lätt räkna ut det:

Buffersize * 1000 / Samplingfrekvensen

Exempel:
512 * 1000 / 44100 = 11.609977

/P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-01 23:35

Tackar för upplysningen... Men enligt din uträkning så spelar ju inte datorkapaciten in. Kan det stämma?

jag tror att du får den latencyn, sen om datorn klarar av det eller inte är ju en annan femma. Hackar det och sprakar får man backa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 00:29

Ok. Tack så mycket för svaren. Är ny på mac och logic så allt är lite uppochner just nu. Tillråga på allt så går inte Macbooken som den ska. Skall in på service om några veckor när apple fått hem nya moderkort. Läste i Logic manualen att man med dagens nya datorer skall kunna köra ganska mycket på minsta buffersize.. Är det något som funkar för er? För mig rasar det i princip med en gång om jag inte går upp i buffersize.

1
Bevaka tråden