Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac Umeå firar också sex år - fredag 4 maj på Rött

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Den 4 maj firar 99mac sexårsjubileum och i Stockholm blir det finmiddag. Här i Umeå ska vi också fira lite, om än inte med en trerättersmeny och kavaj. Istället bjuder vi 99macare från Umeå på tårta och öl (eller alkoholfritt alternativ förstås) på fredag.

Planen är att vi träffas på krogen Rött på Berghem (där vi hållit de senaste macpubarna i Umeå, Axtorpsvägen 22) där 99mac bjuder på tårta och dryck klockan 19.00. De som vill käka kan mat på Rött kan förslagsvis komma lite tidigare och äta före. Alltså:

Vad? 99mac firar sex år och bjuder på tårta och dryck till medlemmar i Umeå

Var? Krogen Rött på Berghem

När? 19.00, fredag 4 maj 2007

Anmäl intresse i denna tråd, så vi vet hur många som kommer. Det är med kort varsel och det är en fredagskväll, men några ska förhoppningsvis kunna dyka upp hoppas jag.

Uppdatering 4 maj:

Anmälda hittills:

  1. Adrian B (käka innan)

  2. samul

  3. Narogh

  4. Mikael E (käka innan)

  5. lufra (käka innan)

  6. TECHNIC

  7. larsgunnar (käka innan)

Ojoj, jag ska på fest den kvällen och jag tror festen börjar 19.00.

(Börjar festen senare än 19.00 så ansluter jag till Rött en kortare stund.)

Om vi är några som käkar där innan så är det nog folk på plats tidigare. Björnström hade först föreslagit 17-19, men jag tänkte att det kanske var lite tidigt för de som vill hinna käka middag hemma först.

  • Medlem
  • 2007-05-02 12:36

Fan vad kul! Jag kommer!

Ja, då är vi två och en halv hittills... Vad säger ni andra umebor? Nån fler måste väl kunna komma?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-02 13:16

Jag dyker upp, tårta är ju alltid gott

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 13:23

Jag har tyärr kontorsmöte då så jag kan inte komma. Synd, för jag gillar verkligen tårta (och öl)

+1, det bli mycket tårta på tre (kanske fyra) pers...

Sakta! Inte ska ni få all tårta, anmäler mig att delta i firandet.

Perfekt! Då börjar det bli värt att sammanställa en lista rent av!

Anmälda namn:

  • Adrian B

  • samul

  • Narogh

  • Mikael E

Plus ett kanske en snabbvisit av MagnusB.

Visst kan vi vaska fram några namn till, va?

  • Medlem
  • 2007-05-03 08:25

Öpp öpp öpp! Finns det tårta måste jag mäta den så ingen föräter sig. Nej, jag menar att nu ska jag banne mig lyckas komma mig iväg. Jag är dessutom lite inne på att käka, så kanske kl 18? Jihaa. Bra grej, för tusan hakar.

En till, kul! Jag tänkte också käka och kommer att komma tid nån gång mellan 18.00 och 18.30, troligtvis närmare 18.30.

Ny uppdaterad lista, nån fler av er som tänkt dyka upp tidigare och beställa mat?

  • Adrian B (käka innan)

  • samul

  • Narogh

  • Mikael E

  • lufra (käka innan)

Jag kan också tänka mig att ta en bit mat innan.

  • Medlem
  • 2007-05-03 11:17

Men, mäktarns! Då siktar vi på strax efter 6.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-03 12:33

Kan inte tyvärr! Har lyckats missa alla macpubar. Men jobbar man i Skellefteå så är det inte lätt.

Fortfarande chans att anmäla sig!

Imorgon åker jag ner på stan och införskaffar en smaskig tårta. Jag har kolla med Rött och det är inga problem att ta med sig en sådan.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-03 21:25

Rackarns, såg detta idag. 4 maj - no good; Tredje spidy har premiär då.

Ursprungligen av Spiken:

Rackarns, såg detta idag. 4 maj - no good; Tredje spidy har premiär då.

Går man den sena föreställningen imorgon hinner man med både tårtan, ölen och premiären! För du går väl inte på den tidiga familjeföreställningstiden va?

Och förresten, smygpremären var ju ikväll, började för 18 minuter sedan

Jag dyker gärna upp jag också om det går för sig? lär dock äta mat hemma men kl19.00 laddar jag för att söka åt ett bord med tårta på rött

Upptäckte detta initiativ först för en stund sedan. Kommer gärna, och hänger med på ätandet innan också.

Kul, två till, klart det går för sig! Nu börjar vi bli några stycken till slut.

Ni som kommer dit först (jag misstänker att jag kanske inte hinner dit före 18.30) kan väl ta bord för en 8 pers ungefär?

Anmälda hittills:

  1. Adrian B (käka innan)

  2. samul

  3. Narogh

  4. Mikael E (käka innan)

  5. lufra (käka innan)

  6. TECHNIC

  7. larsgunnar (käka innan)

Missar tyvärr även denna träff, var nu försiktiga med tårtan.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-04 14:21

Såg detta igår. har redan fest inbokad sedan länge - tyvärr.

Skulle mer än gärna dyka upp jag också, men tyvärr är jag nästan dubbelbokad redan som det är... man kan bara vara på ett ställe samtidigt

Synd att så många inte kunde komma, men inte helt oväntat ändå, det var med kort varsel och en fredagskväll dessutom. Men det hindrar ju inte oss att ha trevligt ändå!

Nu har jag varit nere på Mekka och införskaffat en smaskig tårta! (Tyvärr inte 99mac-kaffebrun - det hade förstås varit snyggast, men då måste man beställa i förväg och jag ville vänta in i det sista för att se hur många vi blev.)

  • Medlem
  • 2007-05-04 15:47

Ja, jag är då rätt hungrig så här dags. Ska bli pepp!

.

vad säger du! free beer?

Här är vår officiella sexårstråd!
http://www.99.se/macnyheter/216330-99mac-fyller-ar.html

Det blev ett trevligt litet firande med en mycket smaskig tårta som snabbt gick åt till sista bit! Samul borde kunna leverar en fin bild närsomhelst från kvällens begivenhet här i Umeå.

Lite mackunskap spred sig bland deltagarna ikväll:

  • Kommando-Ii Safarisänder en webbsida till Mail (förutsatt att Mail är förvalt epostprogram) så man kan skicka den till folk som html-mejl.

  • Escape är tangenten för att få autokomplettering i textrutor.

  • Med Quicksilver kan man enkelt öppna en specifik inställningspanel (t.ex. Nätverk) utan att först öppna Systeminställningar.

Senast redigerat 2007-05-04 23:40
Bevaka tråden