Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nokia e61i och wifi

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-01 14:17

Har nu fått min nya e61i och är galet nöjd! Byggkvaliteten är den bästa jag har känt på länge, tangentbordet är lysande, gränssnittet och operativet likaså. Jag rekomenderar den varmt till alla er som vill ha en grym mailtelefon för push-mail, sms, skriva anteckningar och surfa webben i fullformat. Desutom är den riktigt sexig till skillnad från de flesta andra telefoner i samma klass. Jag har testat ett stort antal telefoner de senaste åren, men nu verkar det som att mina önskemål är uppfyllda (iaf tills iPhone kommer, kanske tom efter det..). Har ni funderingar så svarar jag gärna.

Nu till saken: Jag har förgäves försökt koppla den till mitt wlan hemma, men utan framgång. Jag har en vanlig d-link router som den kan känna av och ansluta till, men när man ska surfa så står den bara och tuggar på "ansluter till ...". Jag har lyckats ansluta till andra nätverk supersmidigt, men inte mitt egna. Lösen är inskrivet och godkänt, och jag har inga mac/ip-filter eller liknande i routern påslagna. Förslag!

PS.
Ett hett tips till er med e61/e61i: ställ in kopplingspunktgrupper med tex hem-wlanet, gprs och jobb-wlanet så kan ni peta med mailen eller surfa utan avbrott på väg till/från jobbet. Detta om man har push-mail där man betalar för trafiken dvs.
DS.

Hur pass bra fungerar navigationsknappen? Fingrade lite på den gamla e61:an och tyckte den kändes lite ryckig och plastig. Vad jag förstått så är det ingen touchscreen, hur upplever du det? Var köpte du den förresten?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-05-05 12:56
Ursprungligen av Fille_jr:

Hur pass bra fungerar navigationsknappen? Fingrade lite på den gamla e61:an och tyckte den kändes lite ryckig och plastig. Vad jag förstått så är det ingen touchscreen, hur upplever du det? Var köpte du den förresten?

Den funkar utmärkt! Den gamla joysticken var hemsk och hela e61:an känns plastig. Byggkänslan på denna är lysande. Touchscreen är ine min kopp te alls däremot, och det klarar man sig utan. Körde M600i ett tag, och det var inte skönt. Köpte på katshing.se, och det tog typ ett dygn att få den. Grymma!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-05-04 14:37

Körde också en E61 som jobbtelefon för ca 6 månader sedan, va också nöjd förutom storleken på den. Har nött igenom det mesta, Blackberry telefoner, P990i, M600i, m.m m.m och måste säga att E61an var väldigt bra!

Hade inte några problem med mitt WLAN och jag har också en D-Link router. Testa byta kryptering och se om det hjälper.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-06-17 22:24

Fortfarande inte fått igång wlanet för mitt hemnätverk..

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-09 22:06

Är det verkligen ingen som upplever samma sak?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 13:31
Ursprungligen av koze:

Är det verkligen ingen som upplever samma sak?

Jag hade samma problem med min N95:a och min Airport extreme men jag bytte bara krypteringsteknik på nyckeln så funkade det perfekt sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-30 12:24

Fungerar den med iSync?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2007-08-30 16:45

Nu har jag bytt till N95, och den funkar klockrent med alla nätverk. T.o.m. mitt hemnätverk, och det utan att jag har ändrat några inställningar.

1
Bevaka tråden