Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"...Avslutades oväntat"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Jag sitter på en knappt 1 månad gammal MBP 17" Core 2 Duo som har
fungerat kalas hela tiden. Så glad att jag switchade till Mac permanent.

Men för 2-3 dagar sedan så har MSN messenger, Microsoft Word crashat
några gånger, och även iTunes och Safari en gång. Vad kan det bero på?
Den har 2 GB Ram minne och hårddisken är så gott som tom.

Någon som har något tips för att åtgärda detta?

inte det nä...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-04-30 12:57

Word dyker lite då och då. Om du skapar ett nytt dokument i Word skall du spara med en gång innan du har skrivit någon text, då brukar det klara sig. Safari och iTunes har jag ingen aning om vad det kan vara. Har själv upplevt att de programmen kan krascha efter senaste uppdateringen. Hoppas att Apple fixar till det snart.

En gång är ingen gång.
Word brukar roa sig med att krascha titta som tätt beror mest på taskiga typsnitt.
iTunes har aldrig kraschat för mig sedan det kom. Det bara tuggar och går.
Varför Safari kraschade är svårt att säga.
Vad gjorde du i respektive program när de kraschade?

Och onnyt vad är det Apple ska fixa - att andra programtillverkare skriver dåliga program?

MSN och Word kanske inte är så omöjligt att det lägger av ibland, men safari kraschade när jag googla bara, och då passa iTunes på att lägga av samtidigt! :S

Hmmmm ja du... kan varit någon flash-annons som fick Safari att lägga ner och den tog med sig någon komponent iTunes är beroende av.
Datorn dog i alla fall inte så det vara bara att starta igen eller hur?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-04-30 16:20
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Hmmmm ja du... kan varit någon flash-annons som fick Safari att lägga ner och den tog med sig någon komponent iTunes är beroende av.
Datorn dog i alla fall inte så det vara bara att starta igen eller hur?

Att Apple skall fixa så att Word funkar kan vi inte begära men att Safari lägger av eller drar en massa CPU så snart Java är inblandat är väll Apples ansvar i alla fall. Det var bara det jag menade och inget annat.

15 flikar med Aftonbladet (= kopiöst mycket Java) kan få Safari att bli lite segt om man säger så...

Ne fan det är ju inget att hänga upp sig på, vill bara kolla hur pass vanligt det är och om det är når man bara accepterar! Men yes, no worries!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-13 02:57

Jag har haft samma problem med mitt messenger, när jag stänger ner en konvesation (klickar röda krysset) så får jag ett felmeddelande & msn stängs ner, sjukt irriterande !

Vad gör man ?

1
Bevaka tråden