Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Subversion: RA layer request failed

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis börjat använda Subversion för versionshantering. Jag har dock stött på ett problem som jag inte förstår mig på. Felet berör endast jsp-filer och det spelar ingen roll om det är befintliga eller om jag skapar nya och försöker lägga till dem. Mina properties-filer och java-filer är det inge problem med alls. Det bara funkar.

Det här är felet jag får när jag försöker göra commit på en jsp-fil.

RA layer request failed
svn: Commit failed (details follow):
svn: PUT of '/svn/!svn/wrk/845895ae-35a1-2847-92f8-f82a99374493/trunk/WebContent/index.jsp': Could not read status line: An existing connection was forcibly closed by the remote host. (http://www.domain.com)

html-filer funkar också utan problem, så det är bara jsp-filerna alltså.

Har googlat en hel del, men lyckas inte hitta något som löser mitt problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 22:05

Släng mappen filerna ligger i och kör en update. Brukar funka.

Funkade tyvärr inte. Jag får bara problemet på min PC, på macen så går det alldeles utmärkt. Samma version på eclipse och samma version på Subclipse.

Jag har testat att göra en helt ny checkout på hela projektet. Testat att skapa om repositoryt fårn macen, vilket ger samma resultat. Och jag har testat att skapa och göra initial import från PC:n. Även på initial import så skiter det sig med jsp-filerna när jag kör från PC:n. På macen så verkar allt funka.

1
Bevaka tråden