Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var köper jag mac mini?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 13:43

Hej!

Har nu fått ihop lite cash. Och tänkte köpa en mac. Mac os x är nåt jag verkligen vill få uppleva dagligen. Jag surfar, gör simpel film redigering för skojs skull, inget konstigt alls. Tror en mac hade fått dessa saker att känna rologare och enklare. Surfa med ständig oro av virus och skapa film med movie maker känns .. mindre bra..

En mac mini känns som en billig väg in i mac världen. Och borde väl klara simpel video redigering och surfning

Dock är en imac för 11 000 dyrare men man få ju mycket mer för pengarna. Men kanske inte värt att köpa en sån och sen inse att man inte var så mac glad i alla fall senare.

Vart ska man köpa Mac? internet? eller butik? Jag bor i halmstad.

Cannon center sålde mac:ar där för några månader sedan.. men nu säljer dom bara till företag :/ *snyyyft*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 14:38

Köp från internet... funkar kanon.

Gå till en butik där du känner att du får vettig kontakt med personalen. Försök hitta en butik där personalen ser dig som kund även efter ett avslut.
Det är inte helt ovanligt att någonting strular med maskinen och då är postorderköpet inte så smidigt längre.

Bor du i Malmö går du raka vägen till Kullanders och löser deras försäkring istället för applecare.

  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 14:57

Okey Hittade att jag får studentrabatt med

Men kommer det komma en ny mac mini snart?

Student rabatt får jag bara fram till sommarlovet :/ baahh

  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 14:58

Får man studentrabbat i affärer med?

Ursprungligen av sleecin:

Får man studentrabbat i affärer med?

Butikerna kan vara schyssta, men generellt sett finns inte denna möjlighet. Apple medger endast detta via den egna butiken på internet, samt t.ex. Apple Store i London och New York.

  • Medlem
  • 2007-04-26 15:11

En ny Mac Mini är att vänta inom kort. Jag föreslår att du väntar några veckor med ditt inköp.

http://buyersguide.macrumors.com/#Mac_mini

  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 15:36

Ja jo vinner nog på att vänta några veckor . *Biter på naglarna*

Får inte köpa nåt annat för pengarna under tiden *svårt*

  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 15:37

Tack för alla snabba och ordentliga svar. Jag kommer skriva och så om hur jag upplever min mac mini när det blir köpt. Ser fram imot att bli switcher

  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 15:39

Kullanders i malmö får det blir som jag köper den hos. Så grym känsla att gå in i en butik och komma ut med nånting i handen direkt. Och kör på deras försäkring med.

Sleecin!

Du har 5% rabatt med ditt CSN kort inne hos Kullander & Kullander!

Bara så du vet!

  • Medlem
  • stockholm
  • 2007-04-26 16:14

Gött mos! ^^

1
Bevaka tråden