Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dockingstation till Macbook?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det att köpa någonstans?

Om du menar sådana som win burkar har så finns det inte.
Men det finns en del andra lösningar titta på macoteket.se och liknande ställen.

exempel?

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Om du menar sådana som win burkar har så finns det inte.
Men det finns en del andra lösningar titta på macoteket.se och liknande ställen.

Kan du ge några exempel på andra lösningar?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-26 10:52

Bookendz har dockningsstationer, http://www.bookendzdocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_13_MacBook_White.html vet inte om någon svensk återförsäljare dock.

Ursprungligen av Narogh:

Bookendz har dockningsstationer, http://www.bookendzdocks.com/Docking_Stations-Docking_Station_for_13_MacBook_White.html vet inte om någon svensk återförsäljare dock.

Någon som vet ifall man MacBooken måste stå på marken för att man ska kunna använda den? Jag har just nu ett Griffin ställ som isf skulle göra att den hängde fritt i luften.

Det var bookendz jag tänkte på men inte kom ihåg namnet på.
Svensk distributör är:
http://www.bookendzdocks.com/eurobuy.html

Value 4U AB (Distributor)

Tyvärr så är den ju så himla ful!

Ursprungligen av ztaafen:

Tyvärr så är den ju så himla ful!

Håller med, men är den bra funktionellt?

Borde den väl vara. Synd bara att de inte får använda Apples magsafe, utan man måste koppla in laddaren separat...

Den har en egen laddare? Perfekt säger jag!
För magsafe skulle förlora sin funktion ändå när man satt fast datorn i dockningsstationen.

Och då kan jag ha den i väskan hela tiden och slippa glömma den på jobbet eller hemma.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Den har en egen laddare? Perfekt säger jag!
För magsafe skulle förlora sin funktion ändå när man satt fast datorn i dockningsstationen.

Och då kan jag ha den i väskan hela tiden och slippa glömma den på jobbet eller hemma.

Nu vet jag inte ifall det var du som missuppfattade mig, eller ifall det var jag som missuppfattade dig. Iallafall. Dockan har inte något uttag där man kopplar in laddaren, utan det är bara ett hål, så att laddaren är kopplad direkt till datorn. Så då är det, trots att man har en dockningsstation två separata saker som man måste koppla, vilket ju iofs. inte är så mycket, men ändå. Hade underlättat en hel del om man kunde koppla in laddaren i dockan.

Gud, vad jag är dålig på att förklara saker...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-27 09:01

Nu tror jag du har fel, detta ser nämligen ut som en DC ingång,

Och detta ser ut som ett magsafe kontaktdon som sitter fast i dockan.

Det är dockningsstationen till MacBokkPron som man måste kppla in strömmen separat.

Ursprungligen av Narogh:

Och detta ser ut som ett magsafe kontaktdon som sitter fast i dockan.

Nope. Det är, från vänster till höger, line-in, line-ut, USBx2, Firewire, mini-DVI och Ethernet.

Sen så kom frazze med förklaringen till DC-pluggen, också.

Ursprungligen av ztaafen:

Nope. Det är, från vänster till höger, line-in, line-ut, USBx2, Firewire, mini-DVI och Ethernet.

Sen så kom frazze med förklaringen till DC-pluggen, också.

Du såg att jag redan skrivit vad alla kontakter är?

Ursprungligen av Johan S:

Du såg att jag redan skrivit vad alla kontakter är?

Oj, det såg jag inte... :">

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-29 15:28
Ursprungligen av Johan S:

Du såg att jag redan skrivit vad alla kontakter är?

Du skrev från höger till vänster, han skrev från vänster till höger... Widgets and gadgets - NOT the same thing!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-27 09:59

Kan detta vara förklaringen till DC-pluggen:

Citat:

You must use your MagSafe power supply to power up your MacBook. The dock does not supply power but does have a feed-through slot to safely house your MagSafe connector. ** New: This MacBook 13" Includes a Powered USB Hub with a total of 5 USB ports and a Full Size VGA and DVI port

Alltså, du måste ansluta din MagSafe direkt till datorn och DC-pluggen är till den kraftsatta USB-hubben.

En här på jobbet köpte en Bookendz-docka till sin PB Titanium på den tiden de var aktuellt. Han hade rätt stora problem med kontakterna, dom glappade och hade sig, de kanske blivit bättre på senare tid om han nu inte bara fick ett måndagsex..

Jag ser förövrigt ingen magsafe på bilden ovan, från höger:Nätverk, miniDVI, firewire, Usb, Usb, line-in, line-out.

PCMCIA typ II anslutning till PowerPV G5

Hej.
Känner någon till om/hur man kan ansluta ett PCMCIA-kort till en PowerPC G5?
Jag har nämligen en PCMCIA SCSI-adapter till en Mac laptop, men vill kunna
använda det till en G5. SCSI-korten till G5 koster ju em hel del.
Tanken är att utnyttja vad som redan finns i inventarieförteckingen

Tips mottages tacksamt, antingen här eller till

hans at hmbg.net

Ha en trevlig dag!
/Hans.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-29 15:11

Haha!

1
Bevaka tråden