Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook Express 5 mail addresser till Mail i Mac OS X

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-06 16:45

Svårt problem.... Exportera mail addresser från Outlook Express 5 på en gammal iMac till Mail i en ny mac mini... Hur gör jag? Har testat att exportera kontakterna i Outlook men det går inte sedan att importera dom i Addressboken... Orkar inte att flytta över dom manuellt, det är över 300 addresser....
tack på förhand /adam

Du har i programmappen en mapp som heter Apple Scripts i denna finns det en mapp som heter Example scripts och undermappen Mail scripts välj där sedan Import Addresses.

Kan förhoppningsvis hjälpa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-07 14:23

Mappen i Program heter Applescript inte Apple Scripts. Ingen stor sak men bra att veta när man ska sköka sig fram.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-07 18:30

Fungerar inte..

Nja.. det funkar inte... Applescriptet säger att det blir ett fel i addressboken... Det fungerade dock ett tag, men då på samma sätt som Addressbokens importering, alltså fel. Jag tänkte bifogar filen som jag exporterat från Outlook Express i iMacen men det gick inte... ej godkänd filtyp. Eller rättare sagt den har ingen filtyp. Typ: Dokument.

Tack för förtydligen acke!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 15:06

Har du tillgång till MS Office så kan du importera in i Entourage och sedan direkt från Entourages adressbok dra ut dem till en mapp på skrivbordet som vCards.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 17:38

Det blir precis likadant ändå. Jag har tror nog att felet ligger i filen. Den ser väldigt märklig ut... jag öppnade den i anteckningar och sparade den som en textfil. Så jag kan nu bifoga den. Om det kanske kunde vara till hjälp....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 19:09

Har du kvar Outlook och iMaccen? I sådant fall så importera direkt från Outlook till Entourage.

Mac Mini = Intel? = ingen Classic = Ingen Outlook Express/Outlook. Import därifrån kräver att det senare startas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-08 21:03

Ahh, såg inte att det var en ny Mac mini. Kollade lite snabbt på den filen som är några inlägg upp. Gick inte bra att få in i Entourage.

Bästa sättet som jag ser det vore:
Outlook > Entourage 2001 > Entourage 2004 > vCard > Adressbok

adamga > Vad av programen ovan har du tillgång till?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 20:49

Okej Acke.. jag hade tänkt lite i dom banorna också.. och jag har väl tillgång till programvaran, förmodar jag. Får fixa fram en PC då va? Har du testat om det fungerar? Vore skönt och veta om man ska sätta igång och "jobba runt"....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-19 10:59
Ursprungligen av adamga:

Okej Acke.. jag hade tänkt lite i dom banorna också.. och jag har väl tillgång till programvaran, förmodar jag. Får fixa fram en PC då va? Har du testat om det fungerar? Vore skönt och veta om man ska sätta igång och "jobba runt"....

Du behöver ingen PC. Alla program du behöver finns i MS Office 2001 och 2004 för Mac

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 11:13

Hur har det gått?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 16:02

Mjo.. jag måste få tag i Office packeten och det kan vara lite tufft. Har inte tillgång till MS Office 2001, enbart 2004. Så jag håller på att fråga runt. Förhoppningsvis så löser det sig snart. Hoppas att det fungerar då.

1
Bevaka tråden