Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har bara 16 instrumentkanaler att välja bland?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem i Logic Pro som jag hoppas ngn kan lösa

Jag använder mig av en setup som jag fått av en annan användare. Denna setup har endast 16 kanaler instruments vilket gör att jag inte kan använda mer än dessa kanaler när jag gör ett nytt spår, dvs mellan kana nr 1-16.

Nu har jag kommit lågt med låt i just detta arrangemang men behöver använda mer instruments.

Vart i Logic ställer jag in att jag vill ha mer än bara 16 kanaler att arbeta med?

Häääjlp

Senast redigerat 2007-04-25 22:08

Instrumentchannels i Logic, endast 16 st?

Har ett problem i Logic Pro som jag hoppas ngn kan lösa

Jag använder mig av en setup som jag fått av en annan användare. Denna setup har endast 16 kanaler instruments vilket gör att jag inte kan använda mer än dessa kanaler när jag gör ett nytt spår, dvs mellan kana nr 1-16.

Nu har jag kommit lågt med låt i just detta arrangemang men behöver använda mer instruments.

Vart i Logic ställer jag in att jag vill ha mär än bara 16 kanaler att arbeta med?

Häääjlp

  • Medlem
  • 2007-04-25 21:48

Dubbelpostning är intet tillåtet.

Admin

Ok ja sorry tänkte inte på att det var samma forum eftersom det finns en ljudproduktions del på 99mac också:)

Ok, jag har inte hittat inställningarna (om det finns några), men jag lyckades få programmet att visa alla 64 instrumentkanalerna. Jag antar att det är 7.2 du har?

Om du går till Track-menyn och väljer "Create multiple" så får du upp en ruta där du får välja hur många nya kanaler du vill lägga till. Om du väljer detta alternativ så kommer de nya spåren att hamna som nya kanaler. Nu har jag även alla kanaler att välja på i "kanal-väljar-menyn" (ursäkta vet inte vad det heter). Däremot, märkte jag, om jag valde "Create with next instrument" så la den inte till en ny kanal utan tog om från början av listan igen, lite konstigt......

För övrigt har jag 24 instrument-kanaler som default. Jag tror att man väljer detta i Logic setup assistant som kom upp första gången du startade programmet. Jag vill inte köra den igen nu (kan sabba mina fina inställningar) men det kan vara en väg att gå.

1
Bevaka tråden