Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte beställa bok i iPhoto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Slänger ut en fråga här, och hoppas på att nån kan hjälpa...

Har beställt en bok via iPhoto utan problem, beställningen gick smidigt och boken har levererats.

Men efter den beställningen (den första och hittills enda) har jag inte kunnat beställa någon ny bok.
Följande händer när jag försöker:

Jag färdigställer boken i iPhoto, och klickar på "köp bok". iPhoto börjar sätta ihop boken, vilket går bra, men ska sedan ansluta till sidan där man fyller i kreditkortsnummer, leveransadress o.s.v, vilket inte lyckas. Det enda som händer är att det kommer upp en ruta där det står "ansluter", men det händer ingenting (har provat flera gånger, och väntat lääänge på att anslutningen ska upprättas flera av gångerna).

Vad göra?

Tacksam för svar,

//Fredrik

Har liknande problem... kommer hela vägen fram till att ladda upp boken sen står det bara "kontrollera nätverksinställningarna och försök igen" ??? Verkar inte vara något fel på nätverksinställningarna?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-25 20:14

Jag har också nästan samma problem som Crossbars. Jag kommer lite längre. Den börjar att ladda up boken men avbryts mitt i uppladdningen. Tänkte först att det kanske var det trådlösa nätverket och flyttade maskinen till källaren för att plugga rakt in i routern, Ingen skillnad då heller.

Patrik

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-26 10:39

Fick det till att funka igår. Läste i ett forum om liknande problem där misstanken riktades mot annan nätverksaktivitet på maskinen och jag kollade detta. Fick inte helt klarhet i vad det var som hela tiden orsakade nätverksaktivitet men såg i aktivitetshanteraren att norton körde en hel del processer. Norton antivirus hade jag avinstallerat för länge sedan!! Sökte därefter upp alla filer som hette något med Norton, och det var en hel del trots att detta var avinstalllerat. Kastade filerna i papperkorgen och vips uppladdningen tuggade på i jämn och fin takt upp till 30,9 Mb. Så över ett år efter att boken var färdig i iphoto och ett oberäkneligt antal försök fick jag äntligen beställt boken. Så nu är det bara att hålla tummarna för att resten av bokens tillblivelse inte följer samma mönster

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-11-18 21:59

Hej

Har du fått din bok ennu? Jag är på G att beställa en och ge till min morfar i julklapp. Hur var kvalitén? Vilken typ av bok beställde du?

När vi beställde en almanacka från ett företag på webben gjorde vi en tavla då vi trodde att varje sida skulle vara en A4:a. Men företaget räknade hela upplägget som en a4:a. Med detta i åtanken ställer jag således även en fråga om måtten man kan beställa i. Hur är de i iphto??

Tacksam för svar

1
Bevaka tråden