Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail vs. Entourage

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2007-04-24 13:03

Hejsan!

Jag använder just nu Apple Mail, men eftersom jag ändå har en Office-licens överväger jag att testa Entourage. Jag skulle dock gärna se lite vettiga och seriösa argument till varför det ena programmet skulle vara bättre än det andra.

Så, vad säger ni? Vilket program använder ni, och varför? Vilket är egentligen "bäst"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 13:33

Själv gick jag andra vägen, började med entourage just för att jag alltid använt outlook i pc-miljö. Men har nu klivit över till Mail då jag kan läsa mailen på mobilen i hemmet med Salling Clicker.
Har inte saknat något än så länge utan tycker att Mail funkar kanon.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-04-24 13:59
Ursprungligen av SimOnline:

Hejsan!

Jag använder just nu Apple Mail, men eftersom jag ändå har en Office-licens överväger jag att testa Entourage. Jag skulle dock gärna se lite vettiga och seriösa argument till varför det ena programmet skulle vara bättre än det andra.

Så, vad säger ni? Vilket program använder ni, och varför? Vilket är egentligen "bäst"?

Mail har ytterligare en fördel då du kan ha multipla smtp-servrar lagrade vid händelsen att du sitter i olika nätverk. Typ jobbet, hemma eller i ett trådlöst nät på stan. I Etourage behöver du ha "dubbla konton" för att snabbt kunna byta avsändar-server (smtp).

Detta behov finns förstås bara om man har en maskin som är bärbar.

I denna diskussion så diskuteras för och nackdelar med Mail och Entourage. Motivationen till min åsikt finns däri och den är: Entourage är betydligt bättre än Mail.

http://www.99.se/ovrig-programvara/209947-tips-pa-bra-epostprogram.html

  • Medlem
  • Örebro, Sweden, Sweden
  • 2007-04-25 14:11
Ursprungligen av Taz_1999:

I denna diskussion så diskuteras för och nackdelar med Mail och Entourage. Motivationen till min åsikt finns däri och den är: Entourage är betydligt bättre än Mail.

http://www.99.se/ovrig-programvara/209947-tips-pa-bra-epostprogram.html

Det låter definitivt som att jag borde ge Entourage en chans, men när jag nu försökte importera mina gamla meddelanden från Mail så gick det inge vidare. Jag körde importen och fick meddelande om att allt var klart, men inga mail fanns i Entourage. Lösning?

1
Bevaka tråden