Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spring in våren med 99.se!

Tråden skapades och har fått 168 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Våren är här och det är verkligen dags att ladda inför Beach 2007. Häng med i vår utmaning och spring ikapp med andra 99.se medlemmar!

Roadmaster Maj 2007
Utmaningen gäller alltså att springa så långt som möjligt under Maj 2007. Vi använder oss av iPods med Nike+ iPod sport kit. Varje dag uppdateras vår utmaningssida med dom senaste resultaten och en topplista.

Du behöver ju inte springa för att bevisa något utan bara för ditt eget välmående såklart!

Här hittar du Roadmaster Maj 2007 sidan med anmälningsinformation och topplistan!
99.se Roadmaster Maj

kul - jag e på!

Kul idé! Jag skulle gärna vara med. Jag har ju rätt pjuck, nano och ipod sportkit....

Bara ett problem, och då kanske jag kan passa på att fråga om nån har har sett det... Mitt kit fungerade på min Nano i två minuter när jag provade det första gången. Tre månader senare så kan jag inte få min nano att känna igen kitet. Jag ser dessvärre att det finns skräp eller nån oxidering i rumpan på min nano...

Några tips på rengöring av nanon eller så? Får jag orning på det här så antar jag utmaningen...

gå till ngt apple kundcenter...

Här ska det springas för fullt, det ska nog inte vara några större problem att kamma hem titeln.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 15:03

Tjena!

Såg att jag var med på listan, men jag har inte fått utmaning på Nike+-sidan. Hursomhelst skulle jag gärna vara med.
Mitt Nike-id: Jonasf
Min mejl: jonasf75 (at)hotmail.com

/Jonas

Ursprungligen av jonas.f:

Tjena!

Såg att jag var med på listan, men jag har inte fått utmaning på Nike+-sidan. Hursomhelst skulle jag gärna vara med.
Mitt Nike-id: Jonasf
Min mejl: jonasf75 (at)hotmail.com

/Jonas

Alla som står på listan har fått en inbjudan via Nikeplus.com. Vissa står dock som "confirmation pending", bland annat du Jonas. Kolla din e-post efter en inbjudan, tror den kom runt den 19e april.

/M

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 16:00
Ursprungligen av Martin Belak:

Alla som står på listan har fått en inbjudan via Nikeplus.com. Vissa står dock som "confirmation pending", bland annat du Jonas. Kolla din e-post efter en inbjudan, tror den kom runt den 19e april.

/M

Märkligt, jag har inte fått någon inbjudan varken i mejlen eller på Nike-sidan...

/Jonas

Ursprungligen av Martin Belak:

Här ska det springas för fullt, det ska nog inte vara några större problem att kamma hem titeln.

Nej, när jag springer med Asics och Polar utan iPod borde det inte vara några svårigheter.

/c

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 12:48
Ursprungligen av Martin Belak:

Här ska det springas för fullt, det ska nog inte vara några större problem att kamma hem titeln.

/M

Sorry Martin... Trots din upphöjda status här så kommer jag att krossa allt motstånd i majlöpet. Inne i ett intensivt skede i mitt träningsprogram och ska under maj springa grymt långt/ofta. Det roliga är ju hur pass snabbt man märker av effekterna av träningen... Numera när jag springer så känns det som om jag har fått ett par extraben och lungor... ja, ungefär som min MBP kör hårt med sin schizofrena kärna "Core2duo"...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 14:08

Hmm...kanske man ska köpa ett kit idag och vara med...

Jag tycker Klickback får slänga in en snygg svart Apple keps till vinnaren så vi har något att tävla efter!

Nu frestas man ju att göra något åt sin miserabla vilopuls.
Någon särskild doja som rekommenderas för en plattfotad nybörjare?

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-04-24 17:50

Synd att det inte funkar med en shuffle 1 gen som är det enda jag springer med

iPod videon känns lite för klumpig för att det ska vara aktuellt...

Ursprungligen av iggy:

Synd att det inte funkar med en shuffle 1 gen som är det enda jag springer med

iPod videon känns lite för klumpig för att det ska vara aktuellt...

iPod nano är den enda som funkar, och den är verkligen inte klumpig.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-04-25 19:41
Ursprungligen av Leftrustle:

iPod nano är den enda som funkar, och den är verkligen inte klumpig.

Nä det vet jag man det blir ju svårt att motivera en tredje iPod till de två jag redan har

Ursprungligen av iggy:

Nä det vet jag man det blir ju svårt att motivera en tredje iPod till de två jag redan har

Att motivera en ny iPod borde inte vara så svårt Torde vara svårare att motivera sig att springa.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-04-25 19:45
Ursprungligen av Leftrustle:

Att motivera en ny iPod borde inte vara så svårt Torde vara svårare att motivera sig att springa.

Som arbetslös och gammal orienterare så är det väldigt svårt med iPoden och lätt med springandet måste jag säga

jag kom på en idé - om samtliga som är med i tävlingen lägger säg 50 kronor. och vinnaren får potten - men köpa något mac'igt via 99.se. vet dock inte hur man administrera en sån insamling :-/

Nu har jag äntligen skaffat en nano och ett +-kit, så nu är jag på.
Passar fint såhär sista månaden före Stockholm Marathon.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-04-24 23:14

För er som lirar andra dojjor än nike's egna

http://www.ishop.nu/index.php?show=4&sida=16&id=&shop_kategori=35

Såhär ska det se ut. Fungerar kanonbra och billigt är det också...

/M

Vad är det stegräknare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-25 19:15
Ursprungligen av Johan S:

Vad är det stegräknare?

Nä, det är en accelerometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-04-26 15:58
Ursprungligen av jonas.f:

Nä, det är en accelerometer: http://en.wikipedia.org/wiki/Accelerometer

Verkar faktiskt vara något enklare än en accelerometer: http://www.sparkfun.com/commerce/present.php?p=Nike_iPod-Internals

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 16:55

malesca: skickade du utmaningen till mig igen? Jag har inte mottagigt någon, trots att jag stod som "pendling" på Nike-sidan...

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-04-26 15:11

Sådär. Lagt till alla som PMat mig. Kul med en 99.se-utmaning igen! Det har faktiskt varit svårare att förmå sig att springa regelbundet utan nån att flåsa i nacken

Jag fick däremot två inbjudningar. Svarade dock bara på en.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-04-26 18:45

Skumt. Två inbjudningar kan bero på att jag först skrev in alla e-postadresser skilda av mellanslag eftersom gränssnittet antydde att man kunde skriva flera samtidigt. Sen klagade det och då skrev jag alla igen separat. Jonas, kan skicka igen.

EDIT: Aha, missförstod. Jonas, jag startade utmaningen eftersom jag klickade på nån gammal utmaning och fick upp en ruta typ "Starta en ny likadan?" och så gjorde jag det. Så alla som var med i den gamla utmaningen kom med eller fick inbjudningar. Du kan inte acceptera/neka utmaningen på Nikeplus-sidan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-26 19:32
Ursprungligen av malesca:

Du kan inte acceptera/neka utmaningen på Nikeplus-sidan?

Nä, jag har inte fått någon inbjudan på Nike-sidan. Mysko...

Bevaka tråden