Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS-problem, logga in?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-24 21:57

Idag när jag skulle kolla RSS-strömmarna i Safari så dök det upp en liten ruta som tyckte att jag skulle fylla i namn och lösenord för www.sandrew.se. Jag har ingen aning om hur den kom dit, och varje gång jag går in för att kolla om det finns några nya inlägg i RSS-grejen så dyker den upp. Jag har så vitt jag vet inte varit inne på www.sandrew.se och jag tycker det hela är väldigt mystiskt (och irriterande). Är det någon som vet om det går att få bort den där rutan och i så fall hur man gör? Jag vet knappt ens hur jag ska formulera problemet, men så här ser det i alla fall ut:

Det är något problem som sandrew.se ställt till - dom måste ändrat rättigheterna på rss filerna. Heter dom ens Sandrew längre - bytte dom inte namn till Astoria och sen kursade?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-24 22:57
Ursprungligen av Björnström:

Det är något problem som sandrew.se ställt till - dom måste ändrat rättigheterna på rss filerna. Heter dom ens Sandrew längre - bytte dom inte namn till Astoria och sen kursade?

De bytte i alla fall namn, men jag tror inte Astoria gått i konkurs (ännu i alla fall).

Men, betyder det att detta problemet försvinner av sig själv när Sandrew ordnar upp sina grejer?

(Jag undrar fortfarande hur Sandrew infiltrerat min RSS-grej.)

Vad har du för RSS feeds? Du måste ha lagt till en RSS feed i din webbläsare och när den ska uppdateras försöker den komma åt en fil som numera är lösenordsbelagd - därav ovanstående. Kolla igenom vad du prenumererar på så tror jag allt mystiskt försvinner.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-25 18:41

Jag kollade igenom mina prenumererade RSS-feeds både en och två gånger då rutan dök upp, för jag antog också att jag av misstag eller av någon annan anledning lagt till någon ny feed, men där var inget nytt från tidigare. Idag är däremot problemet borta. Vet inte hur det gick till, men rutan dyker inte upp längre. Jag har inte gjort några förändringar.

1
Bevaka tråden