Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 och drömmarna

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Genom åren har vi hört en del om vad forumledningen ( Martin Björnström ) velat genomföra i sin kamp att vara banbrytande, någon kanske skulle kalla dessa planer för högt flygande och som sedan föll platt till marken eller pulvriserades i det tomma intet, andra kan nog kalla det för drömmar som aldrig förverkligades fullt ut. Vilka minns du och som du ville tro på - här följer några som jag minns, utan minsta hänsyn till om det var bra eller mindre bra:

99mac - Banners på bilar ( kanske blev det några få sådana tryckta )
T-Shirts - 99-logga ( tror att två försök gjordes för att sedan stupa )
Pub-kvällarna i de större städerna -hur länge hölls denna idé levande ?

En del av det som funkade mindre bra kan vi som medlemmar nog ta till oss av. Självfallet finns det bra saker som blev verklighet, typ när medlemmar på eget bevåg sponsrade Martin med 99 kronor vardera utan att han verkligen bad om det. Vilka var/är dom positiva sakerna med 99mac som sedan blev 99se, eller är det bara en massa tomt prat som gjort 99mac/99se stort ? Dags att idka lite positiv kritik - ideér om nytänkande är inte förbjudna.

Olle@mac

Vi har fortfarande regelbundna pub-kvällar i Umeå. Det är ju bara upp till dom som bor där att organisera sig! Inte nåt man kan beskylla Martin för direkt.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-17 17:56

Pubkvällar fungerar väl? Jag har varit på 99pubb i både Sundsvall och London allafall.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-17 20:00

Ni 99macare får väl hänga på när 99musik kör nästa 99festival ;-P

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-17 20:59
Ursprungligen av Arete:

Ni 99macare får väl hänga på när 99musik kör nästa 99festival ;-P

Berätta mer! Jag har inte hört något om det förut

99webhotell!
Mycket väsen för ingenting!
Blev synnerligen besviken.
Bedrövlig information (eller rättare sagt ingen alls!) om att allt gick åt helvete!

Min bästa sida är att jag har mycket idéer, är ganska finurlig, vågar starta nya saker och kan få bollen i rullning inom en massa områden.

Mina dåliga sidor är många. Exempelvis har jag inte energi nog att hålla många bollar rullande samtidigt så jag har en tendens att välja den boll som rullar bäst för tillfället.

Om uppförsbacken blir för stor och prisbucklan är för liten har jag väldigt lätt att byta boll. Ett exempel är ju problemen med användarkonton här på 99.se som växte från "vi fixar et på en kvart" till "detta kommer ta tre veckor".

Så länge jag har folk att passa bollarna till så är jag en grym resurs i laget. Ensam är jag värdelös. Förstår ni min poäng?

Jag har gått runt och känt skuld för att jag inte jobbar tillräckligt med både det ena och det andra sedan 2001 och det är stundtals väldigt jobbigt. När jag får problem på hemmaplan och måste fokusera på "viktigare saker" syns det tydligt här.

Nu är jag tillbaka från en timeout och har energi igen men jag måste ha ett lag runt mig för att långsiktigt vara bra för laget 99mac & 99.se.

Jag har alltid sett 99mac (numera 99.se) som en gemenskap - inte mitt soloprojekt
Även om det behövs någon galning som kommer på nya sköna grejer och rycker liv i sajten kan jag inte ta på mig hela ansvaret för att driva något så stort som detta i all evighet. Redan 2002-2003 var sajten så tidskrävande att det behövdes heltidsfolk.

Ursprungligen av Björnström:

Min bästa sida är att jag har mycket idéer, är ganska finurlig, vågar starta nya saker och kan få bollen i rullning inom en massa områden.

Mina dåliga sidor är många. Exempelvis har jag inte energi nog att hålla många bollar rullande samtidigt så jag har en tendens att välja den boll som rullar bäst för tillfället.

Om uppförsbacken blir för stor och prisbucklan är för liten har jag väldigt lätt att byta boll. Ett exempel är ju problemen med användarkonton här på 99.se som växte från "vi fixar et på en kvart" till "detta kommer ta tre veckor".

Det är här som vi andra i teamet ska se till att gå in och pusha för de bitarna du kanske lägger åt sidan lite för snabbt. Det är det gemensamma ansvaret vi alla har för att driva det i hamn, även om det är roligare med nya projekt.

Din beskrivning av hur du fungerar stämmer bra i övrigt (utifrån min synvinkel alltså). Det är lätt hänt att nya roliga bitar som syns och hörs jobbas på även om andra tråkiga bitar borde fixas först för att ha en solid grund. Samtidigt ska man inte underskatta medlemmarnas tillfredställelse av att se sina buggar och klagomål tas hand om på rätt sätt. Det kan långsiktigt skapa förtroende. Även om det inte blinkar och låter

Detta är ju inte helt olikt open source-världen som bygger på frivilligt arbete. I många projekt jobbar utvecklare på just de problem de gillar att lösa (alternativ måste lösa för eget behov) och andra tråkiga jobb som dokumentation ofta blir liggande för ingen vill göra det. Och även om 99.se involverar pengar så handlar det i grunden om frivilligarbete. Men det hindrar inte att medlemmarna lämnar sajten ifall de tycker den blir sämre (alternativ andra sajter blir bättre).

Ursprungligen av Björnström:

Så länge jag har folk att passa bollarna till så är jag en grym resurs i laget. Ensam är jag värdelös. Förstår ni min poäng?

Till 100%!

Citat:

Jag har alltid sett 99mac (numera 99.se) som en gemenskap - inte mitt soloprojekt...

Mötesplatsen och gemenskapen i ett web-community blir mycket vad medlemmarna gör det till. För egen del tycker jag att bilbanners, t-tröjor och webbhotell (utsidan och sidoprojekt) inte eg har så mycket med själva community-tanken (insidan) att göra.

Jag har egentligen bestämt mig för att lämna 99 för gott men får väl göra ETT undantag med den enkla frågan - har det aldrig slagit dig att du drev frågan om ett sammanslaget 99 till ett megastort 99 och där priset blev att en del som varit med sedan starten börjat grymta lite och inte längre känner sig hemma på siten. Strunt samma, problemet ( dvs. möjligheterna ) är dina, jag har som jag sagt nyligen i en annan tråd redan lämnat 99se. Hör gärna av dig OM du delar upp 99se i mindre bitar, ja så att det går att känna sig hemma här.

Mvh,
Olle Jonsson
+++

Ursprungligen av Olle@mac:

Jag har egentligen bestämt mig för att lämna 99 för gott men får väl göra ETT undantag med den enkla frågan - har det aldrig slagit dig att du drev frågan om ett sammanslaget 99 till ett megastort 99 och där priset blev att en del som varit med sedan starten börjat grymta lite och inte längre känner sig hemma på siten. Strunt samma, problemet ( dvs. möjligheterna ) är dina, jag har som jag sagt nyligen i en annan tråd redan lämnat 99se. Hör gärna av dig OM du delar upp 99se i mindre bitar, ja så att det går att känna sig hemma här.

Mvh,
Olle Jonsson
+++

Vi hoppades ju på en "transparent" lösning där 99mac / 99musik / 99pod skulle leva vidare sida-vid-sida med gemensam inloggning. På många sätt lyckades vi men tyvärr så blev något fel vid sammanslagningen av konton vilket orsakat enormt mycket bekymmer.

Sedan vi gick från 1.000 medlemmar på 99mac till typ 20.000 medlemmar (2005) så har frågan om "för många medlemmar" och "jag känner mig anonym" alltid kommit upp. Jag vet inte riktigt hur vi ska komma ifrån det.

Dela upp sajten i mindre delar? Har du något konkret förslag så vill jag gärna höra det.

Belak har en idé med "grupper" som alla kan starta och bjuda in andra medlemmar för att få mindre & privata delar av sajten. Exempelvis skulle du kunna ha en grupp för tv-folk och en annan för folk på västkusten.

Ursprungligen av Björnström:

Vi hoppades ju på en "transparent" lösning där 99mac / 99musik / 99pod skulle leva vidare sida-vid-sida med gemensam inloggning. På många sätt lyckades vi men tyvärr så blev något fel vid sammanslagningen av konton vilket orsakat enormt mycket bekymmer.

Sedan vi gick från 1.000 medlemmar på 99mac till typ 20.000 medlemmar (2005) så har frågan om "för många medlemmar" och "jag känner mig anonym" alltid kommit upp. Jag vet inte riktigt hur vi ska komma ifrån det.

Dela upp sajten i mindre delar? Har du något konkret förslag så vill jag gärna höra det.

Belak har en idé med "grupper" som alla kan starta och bjuda in andra medlemmar för att få mindre & privata delar av sajten. Exempelvis skulle du kunna ha en grupp för tv-folk och en annan för folk på västkusten.

Jag har ett förslag dela upp de tre sidorna låt möjligtvis 99mac å 99ipod, för de är väl ändå från samma företag?

Ursprungligen av hammer:

Jag har ett förslag dela upp de tre sidorna låt möjligtvis 99mac å 99ipod, för de är väl ändå från samma företag?

Teoretiskt sett skulle man nog (efter mycket jobb) kunna dela på databaserna och skapa två eller tre separata sajter.

Men anledningen till att vi skapade 99.se var att sajterna blivit så stora och krävde så mycket underhåll att vi ville samla det administrativa arbetet under ett tak. Ett adminteam, ett moderatorteam och huvudsakligen en sajt att underhålla när det är dags för nya feature och uppdateringar.

Många hade också konton på två eller tre sajter och fick fördelen med en inloggning, en profil och en pm-inbox.

Innan sammanslagningen hade vi faktiskt fler sajter men två lades ner (99web, Offtopic.se) och en såldes (402m.com) och en skänktes bort (99reklam som blev Bold.se) för vi hann inte med allt. Vi hade också planer på nya sajter som 99foto och 99mobil som inte hade gått att genomföra utan 99.se.

Sammanslagningen skedde i Januari och mycket skulle ha hänt under dessa senaste månaderna men jag fick förhinder pga personligt "strul" som fick gå före sajten.

Därefter ville jag bara komma bort för att rensa huvudet så jag har haft timeout tills nu. Betänk att 99sajterna något jag lever med i princip dygnet runt, året runt sedan 2001 så ibland behöver jag komma bort från allt.

Förutsatt att fredagens driftstopp löser kontoproblemen och vi får en chans att ta några steg framåt i versionshistoriken tror jag att många kommer inse storheten med 99.se.

Ursprungligen av Björnström:

Teoretiskt sett skulle man nog (efter mycket jobb) kunna dela på databaserna och skapa två eller tre separata sajter.

Men anledningen till att vi skapade 99.se var att sajterna blivit så stora och krävde så mycket underhåll att vi ville samla det administrativa arbetet under ett tak. Ett adminteam, ett moderatorteam och huvudsakligen en sajt att underhålla när det är dags för nya feature och uppdateringar.

Många hade också konton på två eller tre sajter och fick fördelen med en inloggning, en profil och en pm-inbox.

Innan sammanslagningen hade vi faktiskt fler sajter men två lades ner (99web, Offtopic.se) och en såldes (402m.com) och en skänktes bort (99reklam som blev Bold.se) för vi hann inte med allt. Vi hade också planer på nya sajter som 99foto och 99mobil som inte hade gått att genomföra utan 99.se.

Tycker fortfarande att det är grymt tråkigt att du som själv sägeer att du inte har tid med forumet bestämmer att 99musik skulle slås ihop med resten, tycker att det har blivit en klar försämring varje gång ni ändrat något åtminstone för 99musik.
Moderatorerna på 99musik verkade ju knappt va medvetna om att det skulle bli en sammanslagning, hade det inte varit bättre att kolla läget.

99mac och 99ipod har jag full förståelse för att ni slår ihop, men förutom 99 så ser jag ingen annan likhet mellan 99musik och resten.

Ursprungligen av hammer:

Tycker fortfarande att det är grymt tråkigt att du som själv sägeer att du inte har tid med forumet bestämmer att 99musik skulle slås ihop med resten, tycker att det har blivit en klar försämring varje gång ni ändrat något åtminstone för 99musik.
Moderatorerna på 99musik verkade ju knappt va medvetna om att det skulle bli en sammanslagning, hade det inte varit bättre att kolla läget.

99mac och 99ipod har jag full förståelse för att ni slår ihop, men förutom 99 så ser jag ingen annan likhet mellan 99musik och resten.

Det finns massor av medlemmar som hänger på både 99musik och 99mac - men en majoritet gjorde nog inte det.

Min poäng var nog att 99musik inte funnits kvar om vi inte genomfört 99.se sammanslagningen men det är väl inte hundraprocentigt självklart. Vi har haft flera diskussioner med medlemmar och företag om att ta över sajten men fick aldrig ihop en deal som kändes vettig - därav beslutet att skapa 99.se.

Det är jättetrist att just 99musik gänget känner sig så utsatta och "förlorade" efter sammanslagningen. Jag vet inte riktigt hur jag/vi ska lösa det.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-04-24 17:08
Ursprungligen av hammer:

99mac och 99ipod har jag full förståelse för att ni slår ihop, men förutom 99 så ser jag ingen annan likhet mellan 99musik och resten.

Jag kan inte hålla med där. När iPoden lanserades var den mer eller mindre mac-exklusiv, men idag hanterar man den under OS X, Windows och t.o.m. Linux. Att flytta tillbaka /ipod under /mac tror jag kommer att stänga ute användare (även om den värsta Lunar-känslan som infinner sig ibland borde försvinna...).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 15:55

Det där med t-shirten är enkelt fixa, starta ett konto (gratis) på http://www.spreadshirt.net/?lang=se&locale=SE/, ladda upp loggan som en eps alt illustrator, tar ett dygn eller två att få den ok:ad, den måste köras automatiskt genom deras tryckpressar så dom måste checka att den inte är för komplex etcetc.… Designa sen online via deras flashgränsnitt ett gäng olika varianter på teeshirts med samma logga, tryck på "create product" och voila teeshirten är redan uppe på sajten, allt är gratis och sköter sig själv, man väljer själv hur mkt kommission man vill ta per teeshirt för besväret att sköta allt.... Kvalen är ultrafet och allt trycks i tyskland och skickas via DHL (tror jag) hem till en, hur smidigt som helst..... Har sålt många tees på det här sättet och inte haft ett enda klagomål, allt sköts väldigt proffsigt..

Jag säljer mina Blattelicious/Svennelicious tees på det sättet

http://www.temperamentoshop.net

Jag har byggt in shoppen, jag ville ha en egen startsida som jag kunde designa om själv, så allt som finns i mittframen är hur shoppen ser ut by default med ett par egna ändringar. Man kan även designa om den delen, välja typsnitt etc etc etc.

Finns bara fördelar med det här sättet att sälja tees, man slipper trycka upp en massa, ligga ute med pengar etc etc, ingen risk och alla kan få sin egna 99teeshirt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 15:59

spreadshirt tips : ladda upp loggan i svart/vitt sen kan man ändra färg själv på trycket online

Angående sammanslagningen så tror jag fortfarande den var rätt i grunden, det är så mycket enklare rent administrativt och ur supportsynvinkel att ha en installation att jobba med än en för varje sajt. Och vinsten för användarna var en enda inloggning. Så tanken är i grunden rätt, att det sen uppstod extra strul var förstås inte så kul, men det går att rida ut. Sen kan vi alltid fortsätta att tydligare dela upp delsajterna utåt sätt, om det skulle finnas behov av det.

Ge oss en framsida och funkytemat så tror jag många hade blivit nöjda

Ursprungligen av hammer:

Ge oss en framsida och funkytemat så tror jag många hade blivit nöjda

Kolla din PM inbox

Angående funkytemat - du vill ha tillbaka främst tapeten eller hur?

  • Medlem
  • 2007-04-24 17:15

Jag vill bara säga att jag uppskattar Björnström & Cos arbete med att skapa och underhålla en så stor community. Att sammanslagningen skapade fler och större problem än väntat är tråkigt - är själv drabbad - men eftersom det är en gratistjänst till största delen så tycker inte jag att man klaga alltför mycket. Allt kostar pengar, och tid. (Personligen tycker jag inte att Feber-sajterna har blivit bättre för att de köptes upp.)

Att det har blivit mer anonymt med fler medlemmar är ju inte heller konstigt, är inte lika benägen att svara på "nybörjarfrågor" som jag tidigare var. Men andra tar vid och jag tror att de flesta får svar/inlägg på sina frågor. Ribban är ju väldigt högt satt jämfört med andra forum - antalet nya inlägg per dag är ju enormt.

Däremot känner jag att moderatorerna kan vara för hårda i sitt arbete, och ibland inte motiverar sina stängningar/flyttningar ordentligt.

Att 99musik numera visar reklam känns ju som ett lyxproblem, likaså att utseendet är annorlunda, för att ta upp några av klagomålen. Att sidorna laddas långsammare är mer problematiskt - inte för att jag har några invändningar mot att vänta några extra sekunder.

Till sist så önskar jag Björnström ett välkommen tillbaka - har faktiskt undrat var du tog vägen...

Ursprungligen av lime:

Till sist så önskar jag Björnström ett välkommen tillbaka - har faktiskt undrat var du tog vägen...

Tack! :">

Jag förlorade min mormor i början på året och vi har haft sjukdomar i närfamiljen som krävde mycket uppmärksamhet - det är inget som man vill ta upp i detalj på bloggen eller forumen. När saker blev bättre behövde jag andas ut och det gör jag bäst när jag reser.

Sedan min tid på Cupertino hade jag en biljett "innestående" som löpte ut den 1:a Juni så jag hade chansen att åka långt - och gjorde precis det. Kom hem häromdagen men har bloggat hela resan här: http://www.bjornstrom.se/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 17:36

Nej det handlar inte bara om tapeten.. vill ha(99musik):

En framsida med nyheter i mitten med bilder, skrik till höger där man kunde skrika direkt på framsidan och senaste trådar på vänster sida, ala 99musik för ett och ett halvt år sen, tyckte det var helt perfekt!

Inget mer behövdes egentligen, man behövde knappt se alla tråd-kategorier som man får upp nu. Bättre att man hade dagens diskutioner direkt på framsidan, passade mej bättre iaf.

Nyheterna som dom var då verkade uppskattas mer av moderatorerna när man kunde lägga upp en stor snygg bild. Upplever det som att mkt mer nyheter skrevs då. Det var kul att läsa också och man behövde knappt nån annan sida för att kolla branchnyheter m.m. Nu försvinner nyheterna tycker jag.

Ursprungligen av HEK:

Nyheterna som dom var då verkade uppskattas mer av moderatorerna när man kunde lägga upp en stor snygg bild. Upplever det som att mkt mer nyheter skrevs då. Det var kul att läsa också och man behövde knappt nån annan sida för att kolla branchnyheter m.m. Nu försvinner nyheterna tycker jag.

Det går lite i vågor beroende på hur mycket nytt som presenteras och hur flitiga redaktörerna känner sig, men visst kändes det mer motiverat att skriva nyheter när det fanns en riktig förstasida.

Och förstasidan tror jag bidrog till att 99musik kändes som mer än ytterligare ett i raden av musikforum. (Nu talar jag delvis i egen sak här, men det är ju ingen direkt brist på forum för musiker som kör precis samma mjukvara i botten med ett mer eller mindre annorlunda utseende. Så sånt som tillför funktioner som inte finns på andra sajter ska nog inte underskattas.)

Ursprungligen av Olle@mac:

Genom åren har vi hört en del om vad forumledningen ( Martin Björnström ) velat genomföra i sin kamp att vara banbrytande, någon kanske skulle kalla dessa planer för högt flygande och som sedan föll platt till marken eller pulvriserades i det tomma intet, andra kan nog kalla det för drömmar som aldrig förverkligades fullt ut.

Vilka var/är dom positiva sakerna med 99mac som sedan blev 99se, eller är det bara en massa tomt prat som gjort 99mac/99se stort ?

Vad dramatiskt du framställer det - "pulvriserades i det tomma intet" och "tomt prat som gjort 99mac stort".

Även om vi har en del problem just nu så kan vi väl luta oss tillbaka på det faktum att vi byggt en community med över 40.000 medlemmar (efter att ha raderat 15.000 inaktiva i Januari) och över en miljon inlägg som läses av över 120.000 personer i månaden (källa: Google Analytics).

Vi har alla del i uppbyggnaden av sajten och det har inte funnits en fet budget att luta sig tillbaka mot. 99mac är känt för att hålla relativt hög nivå på inläggen och tiotusentals macanvändare har fått snabb hjälp när dom fått problem.

Jag har lärt känna massor av nya människor och en del har blivit mina bästa kompisar - precis samma sak har jag hört av många andra.

Visst - du fick ingen t-shirt och inget bilklistermärke men ser man till den stora bilden så skäms jag inte över vad vi har idag.

  • Medlem
  • 2007-04-24 18:25

En anledning till att jag upplever att 99.se får lite information overload är väl ett grundproblem för all datahantering. Vid en viss mängd inlägg blir informationen svårsökt. Man är ofta lite för kreativ när man skriver, och inte kreativ nog när man söker, vilket gör att man inte ens kan hitta sina egna trådar. Fritextsökning är ju alltid svår.

Någon form av dynamisk länkning till "trådar jag läst" och "trådar jag postat i" skulle kanske hjälpa? Kryssrutor för vilka underforum man vill se är också en bra sak.

En annan sak som kunde hjälpa en tillbaka till gamla trådar är virtuella bokmärken. Om man kan märka en tråd med "intressant", som bara jag ser, så tappar man inte bort tips på program eller något system-tweak. Man kunde också ha en topplista över trådar andra tyckte var hjälpsamma, och vid sökning kunde de rangordnas efter det. Man söker ju oftast när man vill lösa något problem. Relaterade trådar vet jag inte om det är möjligt att få upp, men det kunde också vara intressant.

Om man kunde hitta något sätt att dynamiskt strukturera egna sidor (jag vet inte riktigt hur, men kanske en personlig startsida) tror jag att det kunde bli mer personligt igen. Ämnen som intresserar, och man kunde kanske klicka i medlemmar vars inlägg man alltid vill läsa t ex. Helt säkert en del jobb med det, men det är bara små idéer.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-04-25 13:23
Ursprungligen av stfm:

En anledning till att jag upplever att 99.se får lite information overload är väl ett grundproblem för all datahantering. Vid en viss mängd inlägg blir informationen svårsökt. Man är ofta lite för kreativ när man skriver, och inte kreativ nog när man söker, vilket gör att man inte ens kan hitta sina egna trådar. Fritextsökning är ju alltid svår.

Någon form av dynamisk länkning till "trådar jag läst" och "trådar jag postat i" skulle kanske hjälpa? Kryssrutor för vilka underforum man vill se är också en bra sak.

En annan sak som kunde hjälpa en tillbaka till gamla trådar är virtuella bokmärken. Om man kan märka en tråd med "intressant", som bara jag ser, så tappar man inte bort tips på program eller något system-tweak. Man kunde också ha en topplista över trådar andra tyckte var hjälpsamma, och vid sökning kunde de rangordnas efter det. Man söker ju oftast när man vill lösa något problem. Relaterade trådar vet jag inte om det är möjligt att få upp, men det kunde också vara intressant.

Om man kunde hitta något sätt att dynamiskt strukturera egna sidor (jag vet inte riktigt hur, men kanske en personlig startsida) tror jag att det kunde bli mer personligt igen. Ämnen som intresserar, och man kunde kanske klicka i medlemmar vars inlägg man alltid vill läsa t ex. Helt säkert en del jobb med det, men det är bara små idéer.

Måste säga att dessa förslag var helt klockrena - allihop.
Ett sätt att enkelt hitta de trådar man har postat i har jag saknat.
Idén med att kunna göra sin egen framsida skulle, som sagt, göra 99mac väldigt mycket mer personlig. Man skulle kunna skala av de trådar som inte är intressanta och på så vis få ett mer lättöverskådligt place. Kanske temporärt kunna "bokmärka" specifika trådar som man vill ha länkar till på förstasidan.
Vet inte hur avancerat det är och hur mycket jobb det skulle kräva.. men tror det skulle öka mysfaktorn en hel del. Kanske tom ha ett gäng olika skins att välja på - så man får precis den kännsla som passar varje medlem bäst.

Kanske tom "bokmärka" medlemmar. Tycker man t.ex att Stfm alltid kommer med sköna inlägg så skulle man direkt kunna se om han har varit aktiv i en tråd.

Det pratas mycket om att 99mac blivit för stort. Kanske skulle det kännas mindre och mysigare om man fick möjlighet att skala av det - samt ha sina käresta nära och bra på sin egen framsida. Man slipper då dela upp sig i olika "läger" och grupper där inte alla är välkomna (som man läst förslag om).
Automatiskt så hänger man ju då på samma ställen som sina bokmärkta vänner - har koll på vad dom pratar om och man får då kanske den mer nära och personliga kontakten man idag saknar..

Jag vet inte om det skulle fungera.. men det är iaf EN idé.

Vad sägs om att träffas och diskutera detta lite öga-mot-öga?

Vi har ju ett "stort" datum på väg - nästa fredag firar vi 6år. Skulle gå att kombinera med besök i serverhallen (måååånga Xserve nu!) och middag på "vanliga stället"?

  • Medlem
  • 2007-04-24 20:04
Ursprungligen av Björnström:

Vad sägs om att träffas och diskutera detta lite öga-mot-öga?

Vi har ju ett "stort" datum på väg - nästa fredag firar vi 6år. Skulle gå att kombinera med besök i serverhallen (måååånga Xserve nu!) och middag på "vanliga stället"?

Det hade varit väldigt trevligt, men hela nästa helg är bokad för min del tyvärr.

Bevaka tråden