Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Enheten är inte inställd"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... får jag nu huxflux när jag vill mounta en dmg-fil för att installera ett program.
Jag har testat med flera olika dmg-filer och det är samma sak.
jag kan heller inte kolla dvd längre. Datorn reagerar inte när jag sätter i en skiva och den tillhörande fjärrkontrollen är död.
Jag försökte uppdatera Dvdd-spelaren men då var jag tillbaks på ruta ett. Den att jag inte kan mounta en dmg fil för att "enheten inte är inställd"

Nån som vet hur jag kan få bukt med det?
Jag har en 2ghz intel core duo macbook pro med 1.5 gig i ram.

Tacksam för svar/ERLANDSSON

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-24 07:37

Jag har tyvärr inget svar på din fråga.
Men det har också "huxflux" börjat hända mig att det inte går att öppna .dmg-filer.
Jag har inte testat sätta i nån skiva, så jag vet inte om det också krånglar.
Omstart har löst problemet åtminstone tillfälligt.
Jag har en iBook G4 med helt uppdaterat system.
Är det kanske den senaste säkerhetsuppdateringen som ställt till det?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-24 08:49

Fick liknande problem igår. Körde "reparera rättigheter" i Skivverktyg. Sen skapade jag en ny användare och loggade in, då fungerade allt där. Då slängde jag Library/Biblioteksmappen i gamla användaren och loggad in som den igen.
Glöm iinte bort att om du slänger Librarymappen försvinner alla inställningar & mail & lite annat.

jag har senaste os 10.4.9 och testade nu att köra senaste säkerhetsuppdateringen.
Testade även att kontrollera och reparera skivor i skivverktyg men problemet kvarstår.
Jag kan inte riktigt bara slänga gamla librarymappen ELLER installera om Mac os X bara så där utan tusen backuper hit och dit. Skulle verkligen vilja slippa det.

Jag sökte lite på apples support och ser där att flera har haft samma problem men hittade ingen lösning... ?
Den allmäna uppfattningen verkar vara att man ska installera om Mac os x. suck, inte igen..... vad har hänt med mac när man började med intel. Jag har bara haft problem med min endast 6 månader gamla macbook pro. Kernal panics etc etc etc...

Någon annan som har ett klokt tips på hur jag åter kan mounta Dmg-filer?
Eller är det ominstallation som är det enda raka?

Jag hade samma problem, men vid uppdateringen till mac OS 10.4.9 fixade det sig.
Det verkar vara ett cache-problem. Om man skriver in dessa meningarna i Terminalen fixar det sig med just den öppningen, men det måste göra om nästa gång (för mig iallafall):
"sudo kextunload -c com.apple.AppleDiskImageController"
och sedan:
"sudo kextload -b com.apple.AppleDiskImageController"

Kolla den här tråden:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=2095270&#2095270

Arschfink! wow! det funkade... varjefall en gång... och räddade mig för sekunden.
Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-24 17:55

Erlandssons : Kör programmet OnyX en gång i månaden så slipper du dom flesta av dom här grejerna, men känner jag dig rätt (och det gör jag amigo ehhehehehe) kommer du inte göra som jag säger (som vanligt hahahah) struntsamma nice att ha dig här i alla fall, jag hänger mest på 99mac och 99musik shoo bre over and out ghettotechstyleeee …

1
Bevaka tråden