Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musikprogram Alla !!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-04-22 12:34

Heysan alla ! jag behöver hjälp med en sak .. vet någon ett musikprogram som man kan göra egen bakgrundsmusik med? helst gratis, har inte ett öre ! vore väldigt tacksam om ni skriver så många program som möjligt tack så mkt !

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-04-22 12:35

OJ ! .. förlåt, jag skrev på fel "/ kan int med det här !

  • Medlem
  • 2007-04-22 12:41

Det finns många svar på det här, men först och främst. Vad har du tittat på?

(gjorde en egen tråd av det här)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-22 12:53

Låter som du söker nån typ av enkel GM-editor som spottar ut general MIDI-filer (.mid)...

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-04-22 13:14

asså .. jag har kollat på lite, men jag vet inte vad dom programmen heter , jag har glömt xD
alla har kostat .. jag har letat verkligen jättelänge .. jaja,

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-04-22 13:23

Om du förklarar vad du menar med "göra bakgrundsmusik" så kanske det kan finnas några förslag...

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-04-23 15:26

jo , kolla här .. jag skriver låtar, och behöver som sagt " bakgrundsmusik " på dom . men jag vet inte vart, eller hur man gör det .. jag skulle ju kunna göra bakgrundsmusiken själv, bara det finns något sorts program ! jag vet att det finns, men dom som jag har kollat på kostar massor med pengar ! hoppas ni fattar vad jag menar x-)

Det låter som du vill ha färdiga eller halvfärdiga bakgrundskomp? (trummor, bas och sånt alltså?)

I såna fall finns det ett antal alternativ: Band-In-A-Box, Garageband (bara Mac), Steinberg Sequel (Windows), M-Audio Session (Windows). Det följer med en massa loopar och sånt till Tracktion, som är hyfsat billigt och nybörjarvänligt.

De bantade versionerna av större ljudprogram som Cubase, Logic och Protools har med en hel del virtuella instrument, men då får du spela in bakgrundsmusiken själv istället för att få färdiga komp. Vet inte om det är det du tänkt dig?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-24 11:48

e-jay

Kolla även in småversionerna av Cakewalks program: Sonar LE, Sonar Homestudio, Project 5, etc. De är jämförbara med Cubase och kompani, men lite mindre kända här i Svedala.

  • Medlem
  • Ludvika
  • 2007-04-30 12:16

jo, precis de ja e ute efter tack alla, jag ska kolla lite på de ni skrivit det betyder <33

1
Bevaka tråden