Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

furniturebox.se

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2007-04-23 12:03

Nån som handlat på www.furniturebox.se ? Jag funderar nämligen på att beställa en soffa därifrån...

Tänkte mest på kvaliten på deras prylar?

Vet att dom har en barcelona fåtölj ståendes i pub huset men så ska man ta sig dig också... är förkyld som f*n och jobbar i täby o bor i vallentuna... dessutom drar jag till japan på lördag... så hinner inte åka in och kika innan.

Den är väl god i förhållande till priset, men går ju inte att jämföra på något sätt med de äkta grejerna. Har bara sett och provsuttit deras saker på Awesome Rags.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-04-23 22:53

Jo men däremot kostar ju en äkta Barcelona runt 40 000 och en replika går för under 5000 Klart det inte e samma kvalitet som orginalen men så länge det ser helt ok ut och håller så

Har dom många möbler ståendes på awesome rags? vet bara att dom har minst en barcelona fåtölj där.

De har lite av varje, det enda jag kommer ihåg för stunden var ett Noguchi-bord.

Ja, alltså det var det jag menade. Om man vill ha något nästan snyggt (för de är inte på långa vägar perfekta) så så är de väl ok.

Själv köper jag hellre den äkta varan än en kopia, mest för att jag inte tycker att det är helt ok att sno någon annans idéer. En kanske egensinnig tanke här i IKEA-H&M-The Pirate Bay-landet.

Du kan ju kanske köpa stolen i fint skick begagnad istället? Då räcker den säkert hela livet istället för hela säsongen.

Om du har 5000 att köpa en snygg stol för så föreslår jag att du tar och letar efter någon ny okänd förmåga och köper stolen av den personen. Hon blir glad och du har något (förhoppningsvis) vackert som också är på riktigt som dina barnbarn också kan ha glädje av.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-04-24 07:46

Jag vill ha en barcelona och 40000 för en fåtölj som kommer stå i sovrummet bara o se snygg ut är inte att tänka på. har inte dom pengarna.

Jag vet precis vad du menar iofs... köpte en herman miller kontorsstol för ett tag sedan (18000)... sjukt snygg... lite dyr... men värd varenda krona

Tycker inte att det spelar någon roll om det är en äkta eller kopia då ingen ändå tillverkar dom "riktiga" barcelona stolarna längre... eftersom dom va designade till 1920års världsutställning... visst dom äkta e bra kvalite... men det är ändå inte orginalen.

Nä, det har du förstås rätt i.

Såg idag att affären Inneboende på Åsögatan också hade Barcelona inne för någon tusenlapp till. Vet inte om det är sammalika som furniturebox.se, men den kan du ju klämma och känna lite på innnan du handlar.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-04-25 07:37

Ahh... tack för tipset fast om furniturebox e billigare och dom ser ok ut så... dom har ju 14 dagars öppet köp efter man fått den levererad så e man inte nöjd så e det bara o skicka tillbaks den. Känns iofs enklare o lägga ut den på tradera för samma pris så kommer det nån o hämtar den iställe isf hehe Men förhoppningsvis blir jag nöjd i vilket fall.

En kompis sa att dom sålde ganska kassa barcelona kopior på duka home också... det verkar som den e riktigt populär nu.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-07-18 10:01

Nu har jag fått möblerna jag beställde... va lite lång leveranstid men för det priset och för kvaliten som det är på möblerna så måste jag säga att jag är grymmt nöjd. kan slänga upp några bilder om någon är intresserad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-19 10:26

Klart vi är intresserade! Jag funderar på att handla lite där till nya lyan nämligen...

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-07-19 12:29

Här är två länkar till bilder med fåtöljen och soffan:

http://my.powerbook.se/kainen/IMG_0299s.jpg
http://my.powerbook.se/kainen/IMG_0301s.jpg

Ursäkta röran, jag har inte renoverat klart än

1
Bevaka tråden