Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunes till annat än iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, hittade inte något bättre ställe än här att post det här på, vet någon moderator eller liknande något annat ställe så är det bara att flytta tråden.

Det är så att jag i dagsläget har ett par gamla högtalare kopplade till min Airport Express, och kör på så vis ljudet i iTunes via dem, Airtunes. Finns det något sätt att göra så att man använder de högtalarna som "main", alltså att alla ljud kommer från dem? Vill helst inte koppla in högtalarna direkt i Macbooken, då det inte är så snyggt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-04 21:59

Du kan använda ett program som heter Airfoil för att överföra det ljud du önskar till Airport Express. Dock ska du komma ihåg att ljudet komprimeras på vägen och när det ska avkodas i routern så sker det med en fördröjning på ca 1 sekund. Det funkar bra för musik, men för film, spel och annat så krävs speciallösningar.

Såpass, alltså. Jag har ju märkt att det är en liten fördröjning som det är redan när man kör musik, men jag ska testa.

Tusan att det skulle vara den där fördröjningen! Hade det inte varit för den så hade det ju varit perfekt, ju!

Nåväl, tack iallafall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-22 22:20

du kan ju lägga ett lägga delay på bilden i vlc så ordnar sig allt

Det har du ju rätt i! Tack för tipset, men tyvärr så har prevperioden gått ut, och jag känner inte att det är så pass viktigt att jag blir tvungen att betala för det.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2007-04-22 23:05

Eller skaffa en segare Mac så att bilden startar lite efter ljudet:)

Haha, ja, det är ju alltid en lösning.

1
Bevaka tråden