Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS3 + Mac Book = sant?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2007-04-22 14:31

Hur är erfarenheterna av att jobba med InDesign CS3 i Mac Book resp. Mac Book Pro? Vi står inför ett inköp och undrar vad som behövs. Funkar det med MacBook plus skärm eller måste man klämma i med en Mac Pro? Eller MacBook Pro?

Det handlar om underhåll av webbsidor med allt det innebär. Plus vanliga kontorsprogram.

jag har ingen erfarenhet av InDesign CS3 än, men både Photoshop och Illustrator funkar smärtfritt på min macbook 1gb ram iaf!

EDIT: Jag sitter med 20" skärm bör kanske tilläggas, och så vitt jag vet ska väl inte upplösningen påverka prestandan?

ett tips är att ni provr upplösningen, det är nog den som inte räcker till om det är något som inte skulle göra det!
det är ruskigt liten skärm på macbook imho.

Programmet är inte släppt än vad jag vet så det är svårt att veta än så länge.

man kan väl köpa det på webben och ladda ner det??

  • Medlem
  • Harestad
  • 2007-04-23 22:16

Såg din tråd och drog med mig Macbooken (2Ghz, 2GB RAM) till jobbet där vi har CS3 Design Premium. Jag har inte kört något riktigt "jobb" ännu, men kan säga att det går undan. Jag testade Livetrace i Illustrator och öppnade några tunga InDesign-dokument. Mycket snabbare och mer responsivt än CS2.

På Mac Pron (3Ghz, 4GB RAM) har jag kört CS3 lite längre, och där kan man väl inte annat än verkligen konstatera att det aldrig har gått snabbare att jobba med Adobe-programmen

Så slutsatsen är väl att en Macbook rullar fint med CS3, men en Macbook Pro är ju aldrig fel om man har pengarna till det.

1
Bevaka tråden