Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installerade om firefox - nu funkar inte adblock

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-21 12:59

Ominstallerade firefox och laddade på nytt ner adblock-tilläget. Tyvärr fungerar det inte som det ska. Blockar jag en annons är den tillbaka nästa gång jag besöker sidan vilket är oerhört irriterande. Någon som haft samma problem?

Kolla om du inte kör gamla versionen adblock med firefox 2, den senaste versionen heter Adblock Plus.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-21 17:20

jag kör adblock plus. det konstiga är att den fungerar på vissa banners (t.ex den stora som är högst upp på di.se) men inte på andra..

Du kanske behöver konfigurera den, klicka på ABP symbolen när du är på en viss sida.
Min erfarenhet är att det kan vara svårt att blockera flash-baserade annonser.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-22 12:14

Laddade nyss ner ett tillägg som heter Adblock Filterset.G Updater. Nu är alla banners borta, oavsett om det är flash eller inte. Fungerar riktigt riktigt bra. Rekommenderas verkligen!

När man väl vant sig vid att slippa alla flashbanners märker man hur sjukt irriterande de är så fort man sitter vid en annan dator.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-22 13:24

Jag kan rekommendera en annan plugin som heter just Flashblocker. Den gör att all flashanimation spärras och man får små flashikoner istället. Vill man se animationen/filmen klickar man bara på ikonen.

1
Bevaka tråden