Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bild ut på en iMac G4 Globe

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-04-22 00:42

Som rubriken lyder undrar jag om man kan få ut en bild från en G4 Globe? Den har
en utgång där jag ansluter min VGA ?? kontakt (som jag använt för att få ut bilden på en PB G4) och skärmen slocknar och kommer tillbaks. Men kan INTE se nån bild på min tv

Någon som har erfarenhet om detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-22 13:55

Den maskin du har stöder inte video (s-video (YC) eller composite) ut, endast VGA (D-SUB).

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-04-22 14:09

ok, vad ska jag använda mig av för att få ut bilden då? eller du menar att det inte över huvudtaget går att få ut en bild från den datorn?

enligt mactracker har globe-imacarna en mini-vga-utgång med möjlighet till komposit/svideo genom en adapter.

på applestore finns en 'Apple Videoadapter' (a 200kr), men det anges att den endast fungerar med 17tums-imacen...?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-04-22 15:04

Ja det måste vara den kontakten jag redan har, den passar bak på min iMac i allafall.
Men jag hittar inte bilden på TV´n. Måste vara på TV´n felet finns då . .

TVn bör väl ha en AV-kanal? Antingen står det "AV" på knappen eller också kan det se ut som en liten tv-ruta med en pil in i.

Kopplar du via scart (jämmer och elände) kan det vara så att den är inställd för video ut, inte in i tvn. Scart är som bofinkar - de kan se ut hur fan som helst.

Lättare då med de gula, vita och röda RCA-pluggarna. Inte så mycket som kan gå fel...

1
Bevaka tråden