Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

?TV´s framtid

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker detta låter som ett intressant rykte, om det stämmer är konceptet helt rätt tänkt. Att kunna köpa till det man behöver eller som plånboken klarar av. Detta kan självklart även öppna upp för andra tillverkare.

http://maximac.se/nytt/index.php?item=200704046

Att det sen kan styras med kommande iPod eller iPhone gör inte saken sämre.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-16 22:11

Fast dagens AppleTV har ju ingen specialkontakt för "stacking". Sådana borde ju sitta både uppe och nere på varje modul för att det ska fungera.

Sant. Fast som sagt dagens version kommer troligtvis att förändras.

  • Medlem
  • 2007-04-16 22:35

Känns väl som att enheterna i så fall skulle kopplas ihop med firewire?

Stämmer det där så blev genast AppleTV lite mer inressant för mig. Får dock ta och skaffa mig en platt tv först

me 2

+ stöd för divx etc. apple har visst lagt upp stöd för divx i quicktime - hoppas det läggs in in TV också.

http://www.macsupport.ca/2007/04/17/apple-adds-xvid-to-quicktime/

är det inte lite så att Apple sitter i en lite udda position här ..

jag menar Xvid vet ju alla används för piratkopiering .... och Apple vill ju få filmbolagen att sälja filmer via iTuens store ... men att då stödja officielt ett codec som används för pirat bruk elelr underlättar piratbruk i en maskin som Apple TV som är tänkt för filmer som är köpta lagligt på nätet är ju lite udda ... eller ?

visst vore det nice med på-byggnads-funktioner för Apple TV .. men hallå börjar vi itne då närma oss både pris och funktionalitet likt en Mac mini ? eller ? ...

men om Apple TV får stöd för 3:ie parts hårdvara likt vad iPod har ... ja då pratar vi ju i andra termer .. mer TiVo eller varför inte en dock for sin iPod nano Nike kit .. som gör att man på TV kan se hur man springit ... osv ...

kan helt kalrt se en form av integration mellan iPhone och AppleTV ... iPhone är ju den ultimata AppleTV fjärrkontrollen ...

saknar fortfarande en Apple LCD TV och en Apple Xpreso Maskin med JAVA-bönnor stöd ..

Om Apple skapar ett plugin/ cluster system kring Apple TV skulle de kunna gå runt problematiken med filmbolagen.

För min del är inte avsaknaden av xvid det stora problemet utan den ekande tomhet som råder på svenska itms gällande film och tv serier.

Om dom skulle börja sälja hd material i 720p - är inte då detta ett mycket bättre alternativ än xvid? Ja menar hallå - vart är allt snack om kvalité.

Ursprungligen av draags:

Om Apple skapar ett plugin/ cluster system kring Apple TV skulle de kunna gå runt problematiken med filmbolagen.

För min del är inte avsaknaden av xvid det stora problemet utan den ekande tomhet som råder på svenska itms gällande film och tv serier.

Om dom skulle börja sälja hd material i 720p - är inte då detta ett mycket bättre alternativ än xvid? Ja menar hallå - vart är allt snack om kvalité.

Jag håller med dig i att det är en SKAM att Svenska itms inte börjat sälja film än ... faktist rent av pinsamt ... nu vet jag faktist inte hur länge det dröjde från det att iPod kom till Sverige och det att man kunde köpa musik i Sverige för sin ipod ...

att det sedan snart kommer vara möjligt att köpa 720p filmer via itms i USA råder ingen tvekan om ... och någonstans runt 3-4 GB kommer filmerna hamna på ... har det sagts ..

vad är det frågan om kan man undra . Varför inte något statement från Apple varför inte någon film finns att köpa än ? ...

det skulle inte förvåna mig om det är så att det hela hanldar om förhandlingssaker (Jurist frågor) .. sådant kan ta TIIIDDD ... och kosta PENGAR .. i mängder ...

att sälja AppleTV i sverige är NÄSTAN lika korkat som att Sälja en Bil utan möjlighet att köpa bränsle till ..

Ja och Jag vet även ett flertal bolag som vill kunna få sälja film genom Svenska itms men inte får - varför kan man undra - Det finns ett flertal mindre produktionsbolag/ filmbolag som äger alla rättigheter till både animationer samt kortfilmer som vill kunna sälja dessa genom itms.

Fattar inte - faktiskt.

Har skrivit inlägg om detta förut.

Finns det ingen här som kan kolla upp detta. Någon här antar jag har bättre insyn i Svenska Apple. Är det så att Svenska Apple inte får bestämma själva?

Vart ligger problemet?

ja , bryter man ner det så är ju faktum att:

1. Tekniken finns där
2. Funktionaliteten finns där
3. Men utbudet saknas ...

och bolag vill vara med på itms ...

så då ser det ju ut att vara en ren fråga om Juridiska-saker som får det att dröja ...

Apple förlorar ju massor med pengar varje dag genom att inte ha film på internationella itm ...

frågan är ju om vi någonsin kommer få se film på iTMS i Sverige ...

1
Bevaka tråden