Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grillkväll i Umeå?

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tjena!

Tänkte bara ta upp ämnet lite tidigt och höra mig för hur intresset kan tänkas vara. Nu när våren och värmen är på väg så vore det väl trevligt att dra ut och grilla och dricka lite "cold ones", som omväxling mot pubbens skrik och skrän

Vad tror ni? Nångång i Maj kanske?

Grillat är godast. Klart vi ska ha grillkväll!

Maj låter väl som en bra idé. Ska vi sikta på mitten av maj eller? Typ en månad bort, det gäller att vara ute i god tid

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-14 15:11

Mitten på Maj låter vettigt, då har alla utemöbler kommit på plats åxå, så vi har något ordentligt att sitta på.

Ja, de låter som en plan. Man kan ju dra sig ut till Nydala nånstans. Dom brukar ju ha preppat med ved o sånt där. Om man inte ska köra på engångsgrillar o så. (Vilket jag själv tycker är lite fjantigt )

Ursprungligen av Johan S:

Ja, de låter som en plan. Man kan ju dra sig ut till Nydala nånstans. Dom brukar ju ha preppat med ved o sånt där. Om man inte ska köra på engångsgrillar o så. (Vilket jag själv tycker är lite fjantigt )

Eller så håller vi till vid grillplatsen på jobbet, då kanske vi kan fixa nå WLAN

Annars låter Nydala som en bra idé.

Där sa du nåt, borde nästan funka om man drar upp den där feta antennen vi har liggandes

Jag tycker nästan det

Klart vi ska ha WLAN.

Grill, WLAN och öl - kan inte bli bättre!

...och en massa macar

Hur bra mår egentligen datorer av grillrök?

Ursprungligen av staed:

Hur bra mår egentligen datorer av grillrök?

Jag tror inte att det kommer bli ett problem, åtminstone inte så länge vi är på en någorlunda öppen plats.

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-14 23:41

Enda gången man tycker det är synd att man inte bor i Umeå, låter sjukt trevligt

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 16:52
Ursprungligen av wosk:

Enda gången man tycker det är synd att man inte bor i Umeå, låter sjukt trevligt

Faktiskt
Grilla lite burgare o en san dar laskigt sot cider vore inte dumt.
Far val dra till IKEA i Croydon o kopa lite sliskcider

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-16 18:39

Känner också för grillat..

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-04-15 01:54

Utanför UPSC finns det grill, bord och bänkar, samt WLAN med bätre eller sämre täckning

UPSC? Umeå Plant Science Centre? Växthuset?

Är det UMUs WLAN då eller? Då är det ju inte alla som kommer åt det.

Du är så välkommen att åka till Umeå och delta.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-16 21:17

Jag är nog lite för ung och så är det ju lite långt också.

Hoppas på Mactivitet i senare delen av juni när jag är tillbaka i Umeå på semester. Ha så trevligt på grillningen, önskar jag kunde vara där!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-19 00:01

Hmm... grillat = gott. Jag är på om tiden passar.

Låter trevligt, bara tiden passar hakar jag gärna på!

  • Medlem
  • 2007-04-20 20:34

Jag vill grilla!

Finns det w-lan: super. Jag och alla andra studenter/anställda har inlogg så det går att logga in alla på samma användare.

Grillkväll låter toppen, men innan dess ska vi fira att 99mac fyller sex år:

99mac Umeå firar också sex år - fredag 4 maj på Rött

Jag har gått och klantat mig och skaffat mig en knäfraktur, så jag har helbensgips. Skulle därför vilja pusha lite för ett rullstolsvänligt ställe att grilla på. Universitets-stället som nämnts skulle väl säkert passa bra. Jag vet inte hur det ser ut där, men...

Alltså. Nu har jag en nästan färdig inbjudan till grillkvällen, men vi vet varken plats eller datum.

Jag skulle helst vilja att det blir efter den 16:e, för då ska jag byta gips och ta bort stygn och lite sånt, men annars kan det nog funka någon kväll nästa vecka ändå. Jag har lite väl ont för tillfället, men det bör ha blivit bättre till nästa vecka.

Om stället på universitetsområdet är bra så tycker jag att vi spikar det, men jag vill gärna veta exakt var så att jag eller någon annan kan fara dit och kolla hur bra framkomligheten är och om WLAN:et funkar och lite sånt.

Eller har grillen (eller intresset för grillen) svalnat?

Jag tror som så, är det lika varmt (kallt) nästa vecka som nu så måste vi skjuta på det. Är ju fan 0-gradigt på kvällarna nästan.

Ursprungligen av Johan S:

Jag tror som så, är det lika varmt (kallt) nästa vecka som nu så måste vi skjuta på det. Är ju fan 0-gradigt på kvällarna nästan.

Jag vet ju faktiskt ingenting om hur vädret har varit den senaste veckan, men de säger att det har varit kyligt. Vi måste ju faktiskt vänta tills det blivit uthärdligt att sitta ute ett tag.

Ska vi avvakta och försöka hitta ett tidigt datum eller ska vi spika ett sent datum?

Edit: Det verkar alltså inte som om intresset har svalnat, snarare utomhustemperaturen

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-05-07 17:27

Jag kan kika på WLAN täckningen utanför UPSC där grillen står. Har för mig att det finns en grill utanför MIT-huset åxå, utifall det är bättre täckning där.

Ursprungligen av Narogh:

Jag kan kika på WLAN täckningen utanför UPSC där grillen står. Har för mig att det finns en grill utanför MIT-huset åxå, utifall det är bättre täckning där.

Skulle du kunna peka lite på en campus-karta var dessa grillar kan tänkas vara?

Bevaka tråden