Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte använda Gmail med Mail

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-18 21:01

Hej,
Jag har andvänt thunderbird fram tills nu men eftersom jag gillar mac så vill jag ju testa o andvända Mail....
Försöker koppla min mail till Mail men det fungerar inte.. har försökt med två av mina mails.
Har bla gjort precis efter denna länk...
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13275

Jag vet ju hur man ska göra, och vad som ska in i de olika "fälten"... men Mail vägrar att koppla upp sig.... mycket mycket konstigt.. måste jag installera om eller jag vet inte?
Någon som har något tips?

Du ska inte behöva installera om någonting...

kolla så du i "inloggningsfälten" för både inkommande och utgående servers har skrivit "[email protected]" det räcker inte med bara "dinadress"

det missade jag och slet hår över i början.

Jag gjorde precis enligt beskrivningen på sidan du länkar till och det funkade klockrent.

Om inte martins tips kolla så att du i Gmail ställt in POP-stöd.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-19 00:24

Gå igen allt igen. Jag har gjort precis som dom skriver, och det fungerar för mig.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-04-19 01:45

Jag har liknande problem. Allt fungerade fint i början. Men sedan helt plötsligt så kunde jag bara ta emot mail - inte skicka.. Har fortfarande inte kommit på varför.
Jag får meddelandet att "Avsändaradressen <min mailadress> accepterades inte av servern"

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-25 12:25

Jo.. nu fungerar det. Schysst.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-30 22:56

Sitter i samma båt, ska fixa en gmail till min morsa och hennes man..
Mail vägrar att ta emot morsans gmail adress medans hennes mans adress som jag reggade samtigt funkar hur bra som helst,, har gjort om det flera gånger...

Finns det något man kan radera för att nollställa mail på något sätt..

/Fred

Hallon:
För att skicka mail med Gmails server hjälper det att ändra i fliken/menyn "konto" under "Ämne" (subject) och byta till Gmail adressen.

Det måste jag alltid göra när jag mailar från stan med min Powerbook.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-05-01 21:05
Ursprungligen av the örjan:

Hallon:
För att skicka mail med Gmails server hjälper det att ändra i fliken/menyn "konto" under "Ämne" (subject) och byta till Gmail adressen.

Det måste jag alltid göra när jag mailar från stan med min Powerbook.

Jag är inte säker på att jag vet vart du menar.. Var hittar jag "ämne"?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-01 20:48

Jag fick det att funka,, raderade alla gmail konton och la in dom få nytt,, funkar hur bra som helst..

/F

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-02 13:53

Mailets ämne. I fönstret när du skriver ett nytt mail.

1
Bevaka tråden