Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer inte detta till mac blir jag ledsen!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du har två alternativ: Anmäla dig som portningsprogrammerare eller köpa en licens för Windows till din Intel Mac.

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-04-18 08:44

Det ska ju kräva DX10 grafikkort, typ gf8800, såvitt jag vet så det lär ju till en fet stationär mac för att palla med detta. I alla fall om man vill ha möjlighet att se allt det gottigaste och att det ska vara spelbart, dvs flyta bra med höga fps.

Ursprungligen av Potah:

Det ska ju kräva DX10 grafikkort, typ gf8800, såvitt jag vet så det lär ju till en fet stationär mac för att palla med detta. I alla fall om man vill ha möjlighet att se allt det gottigaste och att det ska vara spelbart, dvs flyta bra med höga fps.

Det är inte bara GPU'n som avgör. Man kan optimera rätt långt, så ibland kan man ta sig en generation bakåt utan att det gör så mycket. Så ner på tredje generationens kort kan mycket väl gå med lite kompromisser (men ner till Intel-GPU'er är mycket längre).

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-18 18:41

Riktigt, riktigt snyggt var det. Dock känns det inte som att min nästa dator kommer att kunna köra allt det där..

  • Medlem
  • Vattholma
  • 2007-04-18 18:54
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Det är inte bara GPU'n som avgör. Man kan optimera rätt långt, så ibland kan man ta sig en generation bakåt utan att det gör så mycket. Så ner på tredje generationens kort kan mycket väl gå med lite kompromisser (men ner till Intel-GPU'er är mycket längre).

Visst är det så, men jag tänkte mest på att ifall man vill att det ska se ut som på filmerna från Crysis så lär man behöva ett GF8800 eller ATI:s kommande värstingkort.
Eller förresten, i stand corrected, hittade precis följande:
http://wiki.incrysis.com/index.php/Crysis_System_Requirements

Dåså, då måste man inte ha det absolut senaste. Bra bra!

Ursprungligen av Potah:

Visst är det så, men jag tänkte mest på att ifall man vill att det ska se ut som på filmerna från Crysis så lär man behöva ett GF8800 eller ATI:s kommande värstingkort.
Eller förresten, i stand corrected, hittade precis följande:
http://wiki.incrysis.com/index.php/Crysis_System_Requirements

Dåså, då måste man inte ha det absolut senaste. Bra bra!

en kille som påstås gjort directX 10 plattforms oberoende!!
http://www.fallingleafsystems.com/

Tänk om leopard kan köra Directx 10 spel framöver... vad säger MS då? kommer det en uppdatering som sabbar allt tro?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-04-18 10:33

Jeeesus, vad snyggt! Tack Gud för att vi fötts i en tid då detta är möjligt. Amen.

Jag satsar nog på att spela på PS3 och jobba på min Mac. Ser fram emot GTA4 som ser ut lite som det där (fast coolare eftersom det är GTA)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-29 17:56

En sak de fortfarande inte lyckas med är ögonrörelserna. Det är bland det svåraste. Karaktärerna stirrar för mycket och blinkar för lite.

1
Bevaka tråden