Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne från tyska eBay?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-04-18 16:39

Hej.
Jag funderar på att köpa minne från eBay Tyskland. Jag gissar att det är något av en chansning, men då priset är typ det halva mot i Sverige där så kanske det är värt ett försök. Är det någon som har gjort ett liknande köp eller som kan råda/avråda mig i frågan? Jag har en PowerBook G4 Alu och ska alltså ha DDR SO-DIMM (333 MHz) 1GB lågprofil-minnen om jag förstår saken rätt.
Här är en av träffarna http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220102298371
Inte lätt att se för en som inte har järnkoll på alla spec...
Om man ändå ska handla i Sverige - en sökning på prisjakt ger bl a den här länken till Levitech http://www.levitech.se/showProd.asp?prodid=473406
Är det rätt minnestyp?
/rvter

Senast redigerat 2007-04-18 17:28

Minnet på Ebay är ju inte SO-DIMM.

  • Medlem
  • 2007-04-22 10:52

Det har du rätt i. Tack. Vad tror du om det andra om säljs på Levitech?

Ursprungligen av rvter:

Det har du rätt i. Tack. Vad tror du om det andra om säljs på Levitech?

Länken funkade inte i går kväll, därav kommenterade jag inte det. Men nu går det; och det är rätt minne för en Aluminium-powerbook. SÅVIDA du inte har en Powerbook från oktober 2005 (sista modellen före Macbook pro) för då är det PC2-4200 som gäller. Men alla andra Albooks har alltså PC2700- eller PC2100-minnen (som går att subsituera med PC2700).

  • Medlem
  • 2007-04-22 14:23

Tack Marcus. Då tar jag med mig datorn till Levitech och testar.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-30 20:34

Hur gick det?
Passade minnena?

  • Medlem
  • 2007-05-03 16:18
Ursprungligen av Chilleboy:

Hur gick det?
Passade minnena?

Hej.
Har inte hunnit, men ska ta mig tid i morgon. Återkommer och berättar hur det gått.

1
Bevaka tråden