Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone försenar Leopard till oktober

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Code Red:

Jag tror det kommer bli mer som i Aperture där de lägger över en stor del på grafikkortet. Det går knappt att köra på min mini. Får väl se helt enkelt.

Är det inte delvis så redan idag?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-04-16 11:48

De verkliga skälen till förseningen
http://geekculture.com/joyoftech/joyimages/948.gif

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-16 17:07
Ursprungligen av calle73:

De verkliga skälen till förseningen
http://geekculture.com/joyoftech/joyimages/948.gif

Riktigt bra!

Haha, rätt rolig.

precis, taskigt stöd för minin.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-04-16 17:52

Tråkigt att de skjutit upp releasen. Jag som tänkt köpa en iMac med Leopard behöver nu vänta.

Hur lång tid tror ni det tar tills det kommer nya iMacar?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-16 18:35

Gissar på någon gång i höst, alltså efter Leopard.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-04-17 09:48
Ursprungligen av bmo:

Tråkigt att de skjutit upp releasen. Jag som tänkt köpa en iMac med Leopard behöver nu vänta.

Hur lång tid tror ni det tar tills det kommer nya iMacar?

Jag tror att vi är ganska många (inte minst i denna community, men kanske gäller det Mac-fans världen över?) som avvaktar med hårdvaru-inköpet (ofta iMac, så även i mitt fall) till OS X 10.5 släpps så att man får bästa/fräschaste program- och maskinvara samtidigt.

Sitter själv med en drygt 2 år gammal Powerbook G4 och 10.3 (Panther? minns ej...) och längtar efter en mer muskulös iMac med IntelInside + stor skärm (24").

det vore väldigt olyckligt. om det inte kommer förrän tidig höst så får vi hoppas på en rejäl uppdatering.

  • Medlem
  • 2007-04-17 10:18

Efter att schemat för WWDC07 uppdateras börjar ryktesmakinen ånga på. Hela tre timmar är avsatta för "Keynote" den 11/6. Frågan är väl bara VAD vi får se och vad man kommer att "indikera" i denna keynote? Är det bara en presentation av Leopard och nyheterna där? Tre timmar för det känns ju rätt mycket. Det spekuleras rätt vilt och kommer väl göras fram tills 11/6 09.00 (CA). Vad tror ni, kommer Keynoten på WWDC BARA handla om mjukvara? Finns det chans att vi också får se någon ny hårdvara? Och vad isåfall?

http://www.macrumors.com/2007/04/16/wwdc-20097-keynote-scheduled-monday-june-11th/

Jag tror det är - som jag tidigare sagt på en del ställen - något stort på gång. Både vad det gäller hårdvara och mjukvara. Vi måste ju också betänka att Apple inte har presenterat något på senast MW varken vad det gäller OSX eller iLife - bara iPhone - så det finns ju ett uppdämt "behov".

Personligen hoppas/tror jag på stort lyft på iMac och att Leopard blir ett liknande lyft som vad iPhone innebär i jämförelse med övriga mobiltelefoner/enheter.

Ursprungligen av el gringo:

Jag tror det är - som jag tidigare sagt på en del ställen - något stort på gång. Både vad det gäller hårdvara och mjukvara. Vi måste ju också betänka att Apple inte har presenterat något på senast MW varken vad det gäller OSX eller iLife - bara iPhone - så det finns ju ett uppdämt "behov".

Personligen hoppas/tror jag på stort lyft på iMac och att Leopard blir ett liknande lyft som vad iPhone innebär i jämförelse med övriga mobiltelefoner/enheter.

Låt oss hoppas gringon har rätt!

Tror också det blir något tufft av Leopard.
Det känns verkligen som en tillfällig lösning med de senaste mörkgrå skärmdumparna på utvecklarversionen.

  • Medlem
  • 2007-04-17 15:26

Tittade igenom Jobs keynote från WWDC06 och där pratade man dels hårdvara (inledningsvis), dels mjukvara (huvudsakligen Leopard). Det känns om att det inte hänt någonting på ett år ju, vilket inte förståss är helt sant, men ändå. Upphottade produkter, javisst. Men Leopard lanserades ju i princip då så man kan väl förvänta sig rätt mycket av nya Leopard och de "hemliga" funktionerna man pratade om. Så frågan om man kan förvänta sig så mycket ner hårdvara på just WWDC07. Det kretsar ju främst kring mjukvaruutveckling väl? Vad är det som säger att det OCKSÅ skall lanseras helt ny hårdvara?

Detta kan ju även vara en strategisk lögn. Att Leopard är försenat, alltså. Att det egentligen kommer i juni (eller när det nu skulle komma...), och då blir alla så glada att de inte tänker på bristerna.

Inte så troligt, och väldigt långsökt, men tänkte lite på det just nu, bara.

Edit, kan tilläggas att jag inte tror att det är så, jag bara säker att det kan vara så.

  • Medlem
  • 2007-04-17 20:53

Ser nu att det är uppdaterat och säger "Keynote: 10:00 am - 11:30 am".

Trist.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-17 22:34

Väldigt trist.

Bevaka tråden