Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minne från TwinMos fungerar ej i min MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2006-11-22 18:38

Jag har äntligen försökt uppgradera minnet i min MacBook Pro 15" 2.0 och efter att ha läst i flera trådar att TwinMos skulle fungera köpte jag en sån här:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=316533

Det var inga problem att sätta i minnet utan det satte sig lätt på plats. Dock möttes jag av en svart skärm när jag försökte starta datorn igen. Lyckligtvis hände inget annat och minnet ser inte skadat ut, likaså fungerade datorn igen när jag tog ur minnet. Vad tror ni är orsaken? Fel på kretsen? Minnestypen ska väl fungera?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-11-22 18:58

Antagligen fel på minnet eller minnesbanken. Prova att ta ut originalminnet och byta plats på det/det nya minnet. Minnet du har köpt ska fungera, har själv kört det i en MBP utan problem.

Har två sådanna minne i min MBP C2D funkar fint!

  • Medlem
  • Ale
  • 2006-11-23 11:16

Problemet med TwinMos är att du aldrig riktigt vet vad du får. Vilket minne som sitter på den kan variera från leverans till leverans. (I alla fall var det så tidigare.) Men gör som tobhas föreslog, prova minnet i den andra minnessloten och funkar det inte där heller är det väl bara att reklamera det hos komplett. Fungerar det i den andra minnessloten får du ringa Apple istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-17 11:18

jag har råkat ut för samma problem, undrar vad du gjorde för något. Köpte mina Twinmos från komplett.se

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-06-07 00:47

Jag lämnade helt enkelt tillbaka minnena till Komplett.se, fick nya och höll tummarna för att datorn skulle funka med dessa. Det gjorde och gör den.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 18:41
Ursprungligen av gurne:

Jag lämnade helt enkelt tillbaka minnena till Komplett.se, fick nya och höll tummarna för att datorn skulle funka med dessa. Det gjorde och gör den.

du borde undersöka den, det kan mycket vara så att det var fel på minnena, men samtidigt så finns den en liten chans att din Macbook Pro har ett defekt logikkort. Jag hade det problemet.

MVH

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-07-08 22:42
Ursprungligen av angrytino:

du borde undersöka den, det kan mycket vara så att det var fel på minnena, men samtidigt så finns den en liten chans att din Macbook Pro har ett defekt logikkort. Jag hade det problemet.

Hur märker man det? Datorn verkar fungera fint.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-07-09 07:43

ta in den på reparation. Det gjorde jag. De kan kontrollera den där.

1
Bevaka tråden