Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur startar man?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 16:51

Hej!
Jag har en webbidé som jag vet skulle få en stor påverkan på många svenskar.

Jag är en kreatör när det kommer till sådana här saker men har aldrig riktigt skeppat nått projekt eftersom allt runt omkring aldrig fungerat. Men det här projektet är för bra för att bara låta förbli idé.

Är det nån som skulle kunna komma med tips i vilken ende man börjar? Hur man finasierar projekt typ som den här hemsidan? Var får man tag på kvalificerade programerare osv?

Tips uppskattas verkligen!!!

H / Petter

Kolla om du har Nyföretagarcentrum i närheten
Där kan du få en del starthälp
http://www.nyforetagarcentrum.se/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-16 17:26

ahh tack!

Jag gillar verkligen när personer har nya idéer. Ännu bättre är det när personer har idéer kring internet, eftersom det är ett område jag förstår och arbetar med dagligen.

Jag sedan många år tillbaka skapat Skivstället.nu för något år sen grundade jag Berunda som jag idag driver, vidareutvecklar och marknadsför.

Det är via Berunda som jag vill hjälpa dig. På sidan finns nämligen frågeställningar som publiceras tillsammas med belöningar. Jag kan ge dig några hundralappar till en pott om du skriver en riktigt bra problembeskrivning jag kan lägga upp. Skriv en bakgrund kring din idé, berätta vad du söker, avslöja något som intresserar och berätta om ett mål (exempelvis). Jag hjälper dig gärna.

Kontakta mig via Berunda så ordnar vi så du kommer på fötter!

Hälsningar
Jakob

www.berunda.se

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-04-17 01:38

Haha, hade en idé om en sida som Berunda för några år sedan, kul att se att någon har kommit på samma grej men gjort något av det istället för att låta det rinna ut i sanden som jag gjorde.

Wosk, givetvis borde du i så fall bli en del av Berunda! Du har ju redan funderat en del på konceptet. Just nu kan exempelvis du bli återförsäljare (affiliate) och få 20% av uplagda belöningspotter direkt...

Ursprungligen av pgjores:

Tips uppskattas verkligen!!!

H / Petter

En början är att läsa igenom det som finns här.

Denna sida är något inriktad för amerikaner, men bra ändå.

Lycka till!

1
Bevaka tråden