Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

batteri till iMac G3 (400MHZ)?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

En bekants G3:as batteri verkar ha lagt av - Varje gång måste man ställa in klockan på nytt. Vad är det för batteri som krävs och hur sätter man in den i en iMac G3 (400 MHZ med DVD-läsare).

Mvh

Emanuel

1/2 AA 3,6 Volt ska det vara.

Manual: http://home.earthlink.net/~strahm_s/manuals.html

Tack! Men tyvärr funkar inte länkarna till .pdf. Other suggestions?

Ursprungligen av CapsLock286:

Tack! Men tyvärr funkar inte länkarna till .pdf. Other suggestions?

Skicka ett mail till mig.
marcus (a) mac.se

Så fixar jag manualen. Fast det handlar egentligen bara om att lossa understycket och EMI-skölden för att komma åt moderkortet. Enkelt.

Tack Marcus för detta!

Kalla mig totalt it-befriad. Men en iMac är så enormt mycket svårare att öppna och leka kirurg med, än en pc p.g.a att allt är så integrerat. Hittar inte den korrekta delen med dokumentation om hur man byter batteri. Kan du förklara i korta ordalag, möjligtvis hur man rent generellt går tillväga?

Var finns dessa batterier att köpa? Hos Kjell & Company/Clas Ohlson?

Mvh

Emanuel

Ursprungligen av CapsLock286:

Tack Marcus för detta!Hittar inte den korrekta delen med dokumentation om hur man byter batteri.

Följ instruktionerna för "Logic board".

  • Medlem
  • 2007-04-16 16:15

Kjell och company har rätt sorts batterier. De brukar vara billiga(st?).

Vänd datorn upponer, öppna luckan. Då kan du se batteriet och med lite fingerfärdighet kan du byta det. Eventuellt är det lättare om du tar ut minnesmodulerna.
Lycka till
Lennart

Batterilagret har jag handlat hos. 90 spänn.

Var finns dessa batterier att hitta som passar till Logic Board på iMacen? Hur ser de ut? Artikel.nr?

Hej
Tex hos Kjell o Co, storlek 1/2 AA, artikelnr 32-265, 79kr, sid143 i senaste katalogen.
Lennart

tack!

1
Bevaka tråden