Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bootcamp/parallels?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna frågan har varit uppe, jag vet men kan inte hitta den bland alla trådar.
Så jag ställer den igen.. ja har installerat bootcamp. men vill genom parallels boota min bootcamp partition.. hur gör jag?
tacksam för allhjälp och tips //Filip

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-04-14 00:47

kommer inte ihåg exakt hur man gör men något i stil med lägga till virtual machine under valet "custom".

jo pre3cis.. men jag kan inte välja alternativet "bootcamp" är det för gammal version på parallels nu när jag använder vista kanske?

Jag har haft bekymmer med parallels. Känns dumt att ha en parallels image och en bootcamp partition samtidigt. Jag testade VMware Fusion, den senaste betan. Och det fungerar skitbra

VMWare Fusion har tagit stormsteg framåt och att köra med Boot Camp partionen var 0 problem. Värre var det med Paralelles. Där vägre mus och tangetbord att fungera.
Glöm inte att installera VMWare Tools. Då anpassar sig win skrivbordet utefter fönsterstorleken.

hur gör jag för att boota windows installationen i parallels då? Vill inte ha 2 vista instalationer på samma dator:S

tack

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-04-14 17:32

jag kör paralells 3188 med min bootcamp partion på macbook. Fungerade efter bara några minuters pillande.

skönt för dig:) jag har ställt in parallels att starta bootcamp boot'en.
Efter ett antal minuters klickande får jag antingen unable to open disk image "boot camp"
eller så kan jag inte ens välja "use bootcamp" när jag valt custom sen windows vista som OS sen efter att ha valt 1gb ram till OS'et. Jag kan då alltså inte använda bootcamp.
Kan detta bero på att Vista rekomenderar att ha 2 gb ram minne för att köra eller vad kan felet vara?

tack för svar!:)

VMWare säger jag igen.
När jag startade det första ggn så fanns Boot Camp partitionen direkt där att starta. Inga som helst problem. VMWare Tools har ingen likhet i Paralelles.

Fram till för en vecka sedan körde jag Paralelles men med otroliga problem med att få igång Boot Camp i P så gav jag upp. Efter 10 min med VMWare åkte Paralelles ut ur datorn och kommer inte få komma in igen.

Samt att du med VMWare kan öppna VMWare avbilder som är gjorda på Win. De använder samma format nämligen.

Mycket av min favoritisering av detta program kan bero på att vi kör VMWare på mitt jobb på servrarna som är virtualiserade. Så om bladservern skulle explodera eller nåt kan jag öpnna servrarna direkt från min Mac så vi är igång på mycket kort tid.

Samt att VMWare pysslat med virtualisering mycket länge så jag tror mer på dem än Paralelles.

tack! har installerat vmware och den kan boota min vista partition.. men har ett problem.. när jag bootar vista i vmware så förlorar jag blåtands kontakten med mitt tangentbord och mus, i vista och mac... varför och va kan jag göra för att ändra det?

1
Bevaka tråden