Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Pro som speldator?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-16 17:55

Hej,

Ska köpa en mac som speldator och köra Windows XP på den i bootcamp.

Kommer denna konfiguration funka till World of Warcraft;

# Två 2,66 GHz Dual-Core Intel Xeon
# 2 GB (4 x 512 MB)
# ATI Radeon X1900 XT 512 MB (2 x dubbellänkad DVI)
# 250 GB, 7200 varv/minut, seriell ATA, 3 Gbit/s

Jag kommer köpa en samsungskärm med väldigt låg responstid och den är 20" widescreen.

Vad tycker Ni?

Detta kommer gå som hem-PC och jag måste lämna in ansökan på jobbet väldigt snart.

MVH
Andreas

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-16 18:01

Självklart fungerar den som dator för World of Warcraft. Du vet att World of Warcraft finns för OS X också?

Jag har sett WoW spelas i hög upplösning på en dator inte ens hälften så snabb som den du ska skaffa. En dator med sån prestanda käkar WoW till frukost.

  • Medlem
  • Tyresö
  • 2007-04-16 23:46

Just nu verkar det vara problem med kombon Mac Pro och X1900 vad jag läst om i forum. Jänkarna verkar ha fått sina kort utbytta mot en Rev.2 av korten som skall vara bättre.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-17 17:00
Ursprungligen av Rickard A:

Jag har sett WoW spelas i hög upplösning på en dator inte ens hälften så snabb som den du ska skaffa. En dator med sån prestanda käkar WoW till frukost.

Jag har kompletterande frågor;

1. Varför jag kör WoW på Windows är att jag får bättre prestanda under detta OS. Får iallafall det på min iMac 24".

2. Med Mac Pro (ovanstående konfiguration), blir det BRA prestanda på en 20" widescreen? Jag vet att Apples skärmar har dålig responstid i förhållande till andra skärmar? Hur pass mycket skiljer det sig i prestanda på WoW då en skärm har 16 MS och en annan 2 ms?

3. För er WoW-nördar, om man kör max på allt, kommer det flyta på? Vill ha 60 FPS-all-the-time

Fortsätt med infon!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-04-17 23:28

Titta på denna länk! När hade Apple detta event? De demonstrerar World of Warcraft på Mac Pro på leopard!! ;o

http://www.youtube.com/watch?v=PM6s59OPJbk

Ursprungligen av WingClip:

Titta på denna länk! När hade Apple detta event? De demonstrerar World of Warcraft på Mac Pro på leopard!! ;o

http://www.youtube.com/watch?v=PM6s59OPJbk

WWDC 2006. Ett utvecklarseminarie. Det var alltså inte under keynoten utan nån dag senare.

Kula att se folk som vill köra en MacPro som speldator !
Själv har jag i stort sett den konfiguration som du ska skaffa; MacPro 2,66, X1900, 4GB RAM, 3x500GB Seagate.

Själv händer det att jag kör BF2 i Bootcamp och det fungerar groteskt bra med full upplösning samt max på alla detaljer.

Lycka till med inköpet att en underbar Mac.

Någon som vet mer om det eventuella utbytet av X1900 korten?

Jag har :
# Två 2,66 GHz Dual-Core Intel Xeon
# 2 GB (4 x 512 MB)
# ATI Radeon X1900 XT 512 MB (2 x dubbellänkad DVI)
# 250 GB, 7200 varv/minut, seriell ATA, 3 Gbit/s

WoW rockar hur bra som helst. Kör en 23" ViewSonic.. Full upplösning i wow. Inga problem

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-14 17:37

Jag kör wow på min iMac 24". 2,33 Ghz C2D, 2 GB RAM och det bästa grafikortet som gick att välja till den. Jag kör på full grafik. Nu har jag ingen FPS kontroll inne i spelet men jag märker inget hackande iallafall. Så jag tror nog din konfiguration inte ska vara några problem.

1
Bevaka tråden