Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RSS med bara macnyheter

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-15 19:33

Jag har sedan länge prenumererat på RSSen här på 99 mac. Jag vet inte riktigt vad det är den innehåller, men jag tror det är nya trådar.

Efter sammanslagningen med musik får jag även musiktrådar i min RSS-ström. Det är ibland intressant att läsa om nya låtar och spännande artister men när det varje dag kommer några bisarra förstärkare och gitarrer som jag inte har det minsta intresse av blir jag lite lack.

Kan man inte separera RSS-flödena så att jag får läsa mactrådar och bara mactrådar. Och så att musikerna slipper läsa macnyheterna om de inte vill.

/Klas

  • Medlem
  • 2007-04-15 19:41

Borde finnas RSS för varje underdel (/mac /musik /ipod) samt även en som gäller för hela siten.

Bra förslag klas! Borde upp på listan när det finns tid för sådant.

  • Medlem
  • 2007-04-16 12:53

Sepåfan, det fanns alltså redan. Tack för den thazzy!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-16 13:50

Om det redan fanns tycker jag att det borde kopplas till RSS-information på respektive site. Om man tex går till /mac borde RSS-flödet där gälla för /mac.

Kan man inte ha flera RSS-flöden på en site? Så att man får välja i browsern? Jag har för mig att jag har sett det.

1
Bevaka tråden