Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Enheten för "DOKUMENT" kan inte hittas." HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej gurus!

Tänkte om någon vänlig själv visste hur man går till väga om något sådant händer?

Min überviktiga "Dokument"-mapp som finns i grunden på "MAcintosh HD" (den vanliga vänsterkolumnen med snabbåtkomst till vanliga mappar, likt PC) vägrar starta upp! Visserligen har jag tänkt att installera om mitt MAC OSX. En pc-kille som jag har tagit sig tid att förstå att om man underhåller en mac för mycket, så stjälper man den, istället för att hjälpa.

Men faktum kvarstår. Mina dokument kanske är borta för alltid

Lönespec. Myndighetspapper, kvitton, betyg från grundskolan (!) Minnen...

Hade du gjort något särskilt innan detta hände?

Har använt mig av bootcamp visserligen...

Ligger inte mappen här?

Din hårddisk > Användare > Ditt användarnamn > Dokument

Jag ska kolla det när jag kommer hem då jag sitter vid en HP-tunnis på jobbet just nu (alltså PEZE).

Tills dess är jag enormt tacksam om fler vänliga själar känner att de finner problemet intressant och kanske kommer med någon trevlig lösning...

Som sagt. Det sentimentala värdet av innehållet i "Dokument" är mer värt än den byråkratiska funktion dessa dokument skulle haft från början. ( redovisning, intyg, osv. osv.)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-04-16 11:13

Lyssna på TZW, mappen borde ligga där han beskriver det.
Kolumnen till vänster, med Bilder, Musik, Dokument osv. är bara genvägar till var den egentligen ligger.

Samtidigt låter felmeddelandet konstigt för finns mappen Dokument kvar på samma ställe borde inte ikonen i kolumnen tappat kontakten. Men gör som TZW föreslår och kolla vad du har i din hemma-mapp, dvs: Din hårddisk > Användare > Ditt användarnamn

En annan sak du kan prova är att söka med Spotlight efter en fil du vet ska finnas.

har sökt med spotlight. No luck

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-16 13:44

Det var ju otur! Men du har inte svarat på frågan om vad som finns på din hårddisk -> Användare -> ditt konto? Du borde hitta ett par kataloger där, typ Filmer, Bilder etc. Och dessutom Dokument.

Är "Enheten för "DOKUMENT" kan inte hittas" ett felmeddelande du fått eller bara din rubrik på den här diskussionen?

Om det är ett felmeddelande så borde "enhet" syfta på en hårddisk. Har du flyttat din hemmamapp till en externa hårddisk?

Har du döpt om mappen Dokument till DOKUMENT?

Hej TZW!

Jo det är felmeddelandet. Har inte flyttat sökvägen eller originalmappen någonstans, vad jag kan minnas. Har inte hunnit kolla än genom sökvägen du nämnde. SKa göra det innan jag felsöker mer.

Tack för all support! hehe

Jag har kollat sökvägen och allt. Allt verkar vara borta... Kanske dags för en ominstallation av Mac OS när jag ändå är igång?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2007-04-18 19:15

Vid något tillfälle har jag råkat dra ut "dokument" från vänsterkolumnen... och poff, så blir det ett litet moln och den är borta. Men detta är inget allvarligt eftersom "dokument" i finderfönstrets kolumn bara är en genväg. Det går att dra dit den igen.

Att enheten dokument inte kan hittas måste betyda att du har en hårddisk eller ett usb-minne som heter dokument. Kanske har någon annan satt i ett usb-minne som hetat så.

Att den riktiga mappen dokument skulle vara borta måste nog betyda att du aktivt kastat den.

Verkar väldig mysko. Vill inte verka jobbig, men är du helt säker på att du förstått sökvägen?

Så här ska det se ut om du väljer kolumnvisning:

Das Stimmt. Jag ominstallerar grejen.

1
Bevaka tråden