Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa externa hårddisken?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Spillde en kopp kaffe över min MBP i morse, vilket osökt fick mig att tänka på extern datalagring

Jag har ingen vidare koll på alla förkortningar och prestanda vad gäller externa hårddiskar. Mitt behov är: över 700 Gb, blixtsnabb, superenkel trådlös backup av tre burkar samtidigt (en knapptryckning eller musklick). Något annat jag behöver tänka på?

Snälla, hjälp mig att hitta den bästa!

/Dd

Kolla in den här: http://www.digilive.se/NAS/QNAP_TS201.htm

Har den inte själv men skulle gärna vilja ha den, ser väldigt bra ut på papperet!

Vill ha!

Ser toppen ut. Bäst gillade jag den "objektiva" konkurrentjämförelsen

Har lite svårt att lista ut vad denna klarar bättre än andra, förutom webbserver och bittorrent?

Fler tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-17 09:25

http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1156444
Denna kör jag med lokalt, den låter lite nrä den arbetar.. men när jag inte accessar musik eller bilder som ligger på den så är den knäpptyst. Och musiken överröstar den så detär inga problem med fläktljudet.

iomega prylarna rekomenderas starkt

Tack Costas.
Den ser toppen ut och till ett pris som verkar vara mycket för pengarna. Men det enda jag funderar på nu är om jag ska satsa på en lösning där jag kopplar disken till en dator i taget, till routern eller skaffar en trådlös. Jag misstänker att man kan förlora lite hastighet på att skaffa en trådlös. Men hur är det med det egentligen?
Vore onekligen skönt att ha den undanstoppad någonstans och sedan schemalägga backup av valda mappar från respektive dator.
Är jag fel ute eller?
/Dd

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-23 00:12

om inte hastighet är det viktigaste för dig.. skaffa en exrtee å denna diksk

jag köpte den bara för raiden

Costas - hur ser man att man har en trasig disk och hur byter man ut den? Kunde inte hitta nåt om det.... (raid 1 förutsätts)

/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-30 17:09

Finns 2 lampor, när den ena lyser rött.. då är det dax.. man öppnar den bakifrån och drar ut släden och ersätter hårdisken inom 5 min

Jag testade att göra det faktiskt innan den gick i skarp drift

Costas - smart drag av dig. OK - efter att man ersatt en disk så synkar den upp själv antar jag. Jag har köpt en 2*500 och kör den i Raid1 - verkar funka bra!

Tack för svaret /j

1
Bevaka tråden