Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mäta total trafik per dygn

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-01 14:12

Jag är på jakt efter ett program eller en widget för OS X som kan mäta trafik in och ut (och gärna totalt) per dygn på ett nätverksinterface. Activity monitor-applikationen verkar mäta per uppkopplingssession och det är inte det jag behöver (de widgets jag hittat hämtar sin information därifrån dessutom).

Någon som kan tipsa hur jag ska göra får att fixa detta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-15 15:49

Wow, verkligen ingen som vet något alls...?

Det finns ju iStat, men den mäter ju bara så länge datorn är igång och tar inte hänsyn till nytt dygn, nollställer om man startar om osv.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-04-16 13:38

OK, kolla in www.curmi.com och deras Launch-serie av program för mätning av förbrukad trafik.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-16 13:50

Tack för tipset. Tyvärr så krävde alla program att man hade ett BigPond-konto, en ISP tydligen, och de verkade bara mäta trafik ner. Jakten går vidare!

  • Oregistrerad
  • 2007-04-19 20:46

Istat kräver inge BigPond konto, var det nu är.
Är det ett krav att det ska vara en Widget? Annars finns det massor av program.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-04-19 21:15

iStat läser bara av Mac OS X's värden och kan inte mäta total trafik in och ut per dygn. Det är inget krav att det ska vara en widget. Som jag skrev så går det bra med program också...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-08-26 23:32

Tänkte prova att sparka lite på denna tråden igen för att se om någon kan svara på min förfrågan. Jag har meckat lite med netstat på egen hand (har för avsikt att köra det genom GeekTool), men än så länge inga framsteg.

1
Bevaka tråden