Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook startar inte trots fast sken från lampan

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2007-04-14 19:50

Jag har laddat min MacBook i avstängt läge. När jag sen ska öppna den reagerar den inte alls!!! Lampan lyser med helt sken när locket är stängt men släcks så snart jag öppnar locket! Jag tycker mig ha läst någon fråga i forumet i samband med något startproblem om den som hade problemet hade dragit ur något usb-anslutet efter avstängning. Det kan jag ha gjort men jag har aldrig hört någon varning om något sådant. Snälla svara snart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-14 21:16

den vaknar inte heller om du trycker på tangentbordet eller power-knappen..

  • Medlem
  • 2007-04-14 21:41

Låter det från datorn som om den var igång? Testa i så fall att skruva upp ljuset på skärmen med tangenten F2.

  • Medlem
  • Boxholm
  • 2007-04-14 22:14

Samma sak har hänt min dator. Den vaknar, men skärmen är fortfarande svart. Den vaknar inte oavsett vlika tangenter jag trycker ner. Och enda lösningen är en omstart. Det har dock inte hänt sedan de bytte ut den där grejen (heat sink?) som gjorde att datorn slumpstängde av sig. Men det kan ju bara vara en tillfällighet. Får se om det händer i fortsättningen också.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2007-04-14 23:23

Batteriet är varmt och det surrar om jag lägger örat mot datorn och lyssnar noga. Men den reagerar inte på någon knapp. Ett hopp tändes med tipset om F2 knappen, men som sagt inte ett liv. Indikatorlampan slocknar som sagt när jag öppnar locket men tänds till fast sken - alltså inte viloindikation - när jag stänger. Vad innebär en omstart i det här läget?

  • Medlem
  • 2007-04-15 07:45

Min MacBook gör så om jag kör den i stängt läge m extern skärm, tangentbord o mus och jag sedan öppnar MacBooken igen. Då lyser vita lampan konstant men inget visas på skärmen.

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2007-04-15 07:52

Nu på morgonen när den har laddat ur helt och jag laddar upp den igen så startar den som vanligt! Gudarnas spratt eller elektronikens under? Tack för svar i alla fall. Undrar bara vad du gör CEB när det händer för dig i de situationer du beskrev.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-15 08:46

Om datorn inte vaknar ordentligt då locket öppnas, prova att stänga locket igen, räkna till 60 och öppna locket igen. Detta kan hjälpa ibland.

Annars kanske följande kan vara intressant:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303319

  • Medlem
  • 2007-04-22 07:37

Oftast inget eftersom bilden fortfarande syns på den externa skärmen, annars stänger jag locket igen och kopplar loss allt, sedan lyser MacBokkens skärm igen när jag öppnar!

1
Bevaka tråden