Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bra torrent prog. som är snabbt?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har testat några olika torrent clienter men alla går långsamt.:( har 24mbit/s och det går snabbare på windows... finns det någon inställning att ändra på eller har du/ni något snabbt prog. att rekomendera?

Börja med att prova att köra Apple Broadband Tuner som ändrar några parametrar i Mac OS X så att det ska gå bättre.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-13 21:36

OS X klarar ju att överföra data med 1Gbit (har testat...). Hur skulle den INTE klara 24Mbit? Du tror inte att det har men brandvägg/torrent-announce relaterat? Jag kör med rtorrent som jag kompilerat själv, men du kan ju testa Xtorrent och Transmission, även om jag vet att dom är lite buggiga. Originaltorrent är riktigt dåligt. Azareus är java, och gaska sunkigt på mac.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-04-13 21:40

Vet inte men när vi snackar om snabbaste torrent klienten börjar man undra?
Har hört detta förut men är inte det linan som sätter gränsen undrar jag då?
Möjligen hur klienten hanterar cache, minne och hur påverkan på CPU kraften är.

svar

man tycker ju att det är linan. men inställningar i både clienter och OS kan ha stor betydelse för hastigheten för up och ned laddning.. testade broadband tuner men förstod inte riktigt vad som hände efter installationen?!

jag tankar på min windows dator i minst 10mbit/s så varför inte samma på min imac som jag fick idag?:S

tack/filip

En Mac med Mac OS X har inga problem i sig att skicka och ta emot data i betydligt mer än 10 Mbit/s. Ni kanske har en router där portarna Windows-datorn använder är inställda men att ni inte gjort samma sak för Macen. Hur ser ert nätverk ut?

vad menar du för inställningar?
just nu 1 bärbar mac 3 bärbara windows och en imac. så alltså ett vanligt hemmanätverk.

När du använder bittorrent används ett par olika portar. Om man har en router (vanligt då man låter flera datorer dela en Internetuppkoppling) så måste man använda olika portar på datorerna och se till att routern skickar rätt data till rätt dator beroende på vilken port som används.

Prova att koppla datorn direkt till modemet/nätverksuttaget utan att koppla in de resterande datorerna och se om det blir bättre, om det blir det ligger problemet i nätverket.

tack detta ska jag göra!

Ej för Airport!

Puh! Nu var det nära.
Jag tänkte just köra Broadband tuner när jag läste detta...

"Note: Broadband Tuner 1.0 is not recommended for AirPort connections."

Ursprungligen av the örjan:

Puh! Nu var det nära.
Jag tänkte just köra Broadband tuner när jag läste detta...

"Note: Broadband Tuner 1.0 is not recommended for AirPort connections."

Du kan vara lugn. Det är ingen fara att köra Broadband Tuner och använda AirPort samtidigt.

1
Bevaka tråden