Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Test av AKG K24P

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Påsen som följer med är dessutom perfekt att ha iPodens USB-laddare o sladden i...:)

Rejält härliga lurar! Blev förbluffad av att de både satt skönare och hade enligt mig bättre ljud än "porta pro".
Mitt bästa köp på länge! Passar perfekt till min nano o psp.

MM.. dom sitter mycket bättre än Porta pro.. Inget hår som klämmer..

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2006-07-02 10:42

Nu finns AKG K27i på bl a Applestore.se för 569 kr!

Det är i princip samma som K26p fast med volymkontroll på den numera vita sladden. Även den övriga färgsättningen har anpassats till iPod.

Bild:http://www.akg.com/mediadatabase/pspic/image//69/image1122380618_K27i42e62b4a35eb7.JPG

  • Medlem
  • 2006-12-04 23:26

Köpte mina i stockholm, webbhallens fysiska affär.
Riktigt bra lurar till ett asbra pris! Basen är faktiskt grym när man sätter på "bass booster" och Moby - In my heart.
Riktigt nöjd med mina:)

hmm.. de är då förmodligen inte lika dåliga som jag tycker att dom ser ut..

gillar "Lurarna är vridbara för att kunna vikas ihop" fick en liten aha!-känsla där

Inte en grundlig recension av tekniska detaljer men en väldigt fin recension ur konsumentens synvinkel. bra skrivet och bra med bilder!.

Cheers

  • Medlem
  • Torsby
  • 2006-12-06 16:26
Ursprungligen av harryett:

Inte en grundlig recension av tekniska detaljer men en väldigt fin recension ur konsumentens synvinkel. bra skrivet och bra med bilder!.

Cheers

Tack! Jo, jag är medveten om att jag inte är nån audiofil direkt, så jag håller mig ifrån hörlurstester i fortsättningen!

AKG K-701 rekommenderar jag starkt, bästa hörlurarna som finns

Någon som ha testat både K26p och K27i och kan säga att det är någon märkbar skillnad på ljudet mellan dem?

  • Oregistrerad
  • 2006-12-25 10:23
Citat:

Frågan är om inte iPro till och med är bättre än den nya referensen bland bärbara hörlurar; AKG K24P. "HIFI & Musik"

Alltså ref till Kossart iPro www.kossart.se/
Någon som använt dessa lurar?

  • Medlem
  • 2006-12-25 21:51

tjenare, har sett att dom kostar 250kr på media markt, min bror har sådana, kort sagt, BÄSTA HÖRLURARNA TILL LÄGSTA PRIS!! dom som finns på media markt har jag paxat så köp inte dom;D

Ursprungligen av nathe:

tjenare, har sett att dom kostar 250kr på media markt, min bror har sådana, kort sagt, BÄSTA HÖRLURARNA TILL LÄGSTA PRIS!! dom som finns på media markt har jag paxat så köp inte dom;D

VAD kostar 250:-?!!??

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2006-12-27 03:27

Fraktfritt

Köp Kossart iPro fraktfritt december ut hos www.voxon.se för 285 kr!

Har precis beställt ett par:-)

Mina AKG K26P låter för burkigt, K271:orna låter väldigt bra men är lite väl stora ha på stan. K171 låter nästan lika bra, är inte riktigt lika stora och sitter lite tajtare.

Jag köpte ett par Kossart iPro direkt efter att ha läst Hifi & Musiks test.
Dom låter avsevärt bättre än mina gamla Porta Pro trots att de är inspelade och iPro inte blivit spelade alls.
Hifi & Musik är duktiga på tester, det är bara att hålla med, vilken skillnad i upplösning och detaljrikedom. De låter så bra så nu klarar man inte av att lyssna med komprimerat ljud längre.

Jag har precis köpt AKG- 26P och jag vet inte riktigt vad jag ska säga... I början var det grymt ljud i dom men sedan vet jag inte vad som hände. Antingen är det fel på lurarna, iPoden eller låtarna eller något annat. Kan något med inställningarna på EQ: n att göra tro?? Det har börjat "spraka" eller "släppa" vid höga toner, typ i refrängerna, det låter nästan som om jag har sprängt lurarna. Jag vet inte vad det kan vara. I ett antal låtar är det väldigt mycket bakrundsbrus. Detta är väldigt irriterande. Jag vet inte vad jag ska göra, ändra inställningar på EQ:n har jag provat och det har blivit lite bättre på några låtar, men det är fortfarande inte helt ok. Sedan har jag döda pixlar, batterimätaren hoppar upp och ner... Köpte iPoden för en vecka sedan (iPod Video 30 Gb), och det är lite jobbigt att det är så många irriterande fel på den...

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2006-12-29 22:07

Reklarmera den snarast!

Är det tillverkningsfel bör du kunna få en ny Pod och lurar. Prata med konsumentvägledare på kommunen om du känner dig osäker: Konsumentverket/KO - Startsidan

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-02-06 19:43

Har haft AKG K24 P bra ljud fint små ihoppackade. Men lite tröttande att ha. De klämmer lite eftersom de inte har stödkuddar ovanför öronen... Kanske får böja isär lite..

Ska lägga en tusing eller så på ett par inearlurar. Söker ngt som passar bra under hörselskydd. etymotic er6i? Några RÅD?

Öronproppar

Kossart www.kossart.se skulle i mars/april komma med en iPlug meddelade dem mig i mail när jag frågade dem, Dem säger ha satt höga krav på spesarna för den, det skall bli skoj att lyssna på.

  • Medlem
  • 2007-04-13 19:13

Idag köpte jag ett par AKG K24P, och först i efterhand läste jag testet här och era kommentarer, samt de på Pricerunner. Klart kul att lurarna får så bra betyg av så många! Fast det var nytt för mig att man måste "köra in" hörlurar, dvs att deras prestanda förbättras efter användning i, vad stod det, 300 timmar??

Nå, bästa tipset just nu är att Macoteket har dessa lurar för 199:- inkl moms. (Fast se upp, i Sundbyberg försökte de ta 295 för dem pga att priset inte låg inlagt i "den här" kassan...jaja...)

  • Medlem
  • 2007-04-29 22:41

Har kört med AKG K24P i ett halvår typ nu.. Gillar hörlurarna grymt mycket, bättre diskant och bas än storebror Porta Pro.. Tycker också att det är ett grymt pris (300kr på fysiska webbhallen i sthlm) för att vara så bra!
Har även Grando Labs SR60 som är som AKG fast "tyngre" (= mer bas, mer stängda).

Rekommenderas!

Vicki, egentligen ska alla hörlurar o högtalare spelas in för att låta riktigt bra. Detta gäller även förstärkare med "riktiga" komponenter i. Högtalare mår bra av att spelas in lite försiktigt dessutom de första timmarna, inte massiv progressiv metall eller tung techno i början mao.

  • Medlem
  • 2007-05-04 01:53

Aha, Dr Dront, tack för infon. Jag tar det lite försiktigt sådär, men jag har inte brytt mig om att köra lurarna på "tomgång", dvs utan öron i...men det kanske man alltså borde göra. (Om man nu inte sitter med dem på jämt...)

Bevaka tråden