Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skivbolagen vill ha prenumerationstjänst på iTunes Store.

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-13 16:28

De största skivbolagen i musikbranschen vill att Apple ska erbjuda möjligheten att prenumerera på deras musik via företagets nätbutik Itunes. Förhandlingarna väntas starta nästa vecka.

Jag vill äga den musik som jag köper på iTunes Store och skulle inte använda mig av en eventuell prenumerationstjänst. Vad säger ni?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-04-13 16:30

Vill också äga min musik. Det blir ju dessutom billigare i längden.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-04-13 16:33
  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-13 16:44

Intressant läsning. Men vad tycker du ang. att äga eller prenumerera på musiken?

Nästa steg är att ta betalt per minut man lyssnar…

All skit som ens polare ska ta hem så fort det är fest hos en kan ju tillfredställas med en sån tjänst.
En del musik kanske man vill äga och en del musik vill man kanske hyra, då den bli oaktuell efter ett tag. Alternativt att man bara vill höra en speciell låt en gång av någon anledning.

Valmöjligheter är väll bra.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-04-13 19:07

Gör väl inte ngt om man bara får prenumera? Går det inte redan att behålla musiken med Audio HiJack eller liknande program så lär det snart gå ett det funkar med

  • Medlem
  • 2007-04-20 13:06

Prenumerera hmmm jag har prenumererat på bamse när jag var liten de tidningarna ligger kvar hemma hos morsan. Så att kunna prenumerera på sin favorit artist i den meningen låter som kalas. Ny skiva = du har den innan den officiellt släpps plus att du skipper hålla dig uppdaterad på de artister du gillar.

Nu är det inte såhär de vill göra. men att använda prenumerera som ord för tjänsten skulle bara förvirra.

Jag är för förslaget dock. de idioter som vill använda denna tjänst får väl göra det. är man bara intresserad av den musik som går på radion och lika gärna kastar de mp3or som har gått förbi datumstämpeln passar den väl utmärkt till?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-04-20 18:09
Ursprungligen av crust:

Prenumerera hmmm jag har prenumererat på bamse när jag var liten de tidningarna ligger kvar hemma hos morsan. Så att kunna prenumerera på sin favorit artist i den meningen låter som kalas. Ny skiva = du har den innan den officiellt släpps plus att du skipper hålla dig uppdaterad på de artister du gillar.

Det finns redan en liknande funktion på iTunes store som jag upptäckte häromdagen. När du är inloggad, klickar du på "My Alarts" under kategorein "Qucik links" på höger sida. Då kommer du till en sida med de nyaste släppen av de artister som du köpt på iTunes Store.

Om man klickar på "Manage my alerts" kan man ställa in att få e-post när det blir något nytt släpp. Vet dock inte om det fungerar i svenska iTS ( men de borde det ju när det står i den) då jag inte fått något mail ännu.

  • Medlem
  • 2007-04-20 20:27
Ursprungligen av Marco:

Det finns redan en liknande funktion på iTunes store som jag upptäckte häromdagen. När du är inloggad, klickar du på "My Alarts" under kategorein "Qucik links" på höger sida. Då kommer du till en sida med de nyaste släppen av de artister som du köpt på iTunes Store.

Om man klickar på "Manage my alerts" kan man ställa in att få e-post när det blir något nytt släpp. Vet dock inte om det fungerar i svenska iTS ( men de borde det ju när det står i den) då jag inte fått något mail ännu.

aha ball! ja jag använder inte iTS, väntar lite på ökad upplösning på ljudfilerna. Annars är jag helsåld på den digitala vågen! Tänk så miljövänligt att kunna ladda ned ljud bild och text. Helt fantastiskt!

Jag skulle aldrig prenumerera, men det tror jag är för att jag är van vid skivor, att ha egna kopior, original, kopia på band och så vidare, och jag vill inte att någon annan skall bestämma att någhot jag vill ha inte skall vara tillgängligt längre, men det är jag det.

Det kan vara så att vi är på väg in i en tid då många ser det som naturligt att man kan lyssna på vad man vill när man vill utan att ha det i det egna biblioteket. Det är så med många andra media redan, och piratkopieringen av musik är halvvägs dit.

Så jag tror att det är klokt av dem att försöka i alla fall.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-04-21 10:42

Å andra sidan är det väl inte mer än marginellt svårare att använda Audio HiJack o dyl program än vad det är att rippa en skiva man lånat på bibblan?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2007-05-05 14:33

Igår fick jag mitt först mail från "iTunes alert me", "Da Buzz" har tydligen släpt en singel vid namn "Take all my love". Så det fungerar även i svenskt iTS.

Steve Jobs gillar inte prenumerations-modellen:
http://www.idg.se/2.1085/1.105592

Kom att tänka på den här efter att ha läst de första inläggen.
hehe

1
Bevaka tråden