Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar CS3 på G5?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Övertorneå
  • 2007-04-13 12:12

Är det nån i dessa trådar som har testkört (beta) CS3 på sin G5:a? Hur är prestandan mellan intel-mac och G5 med de nya adobe-programmen? Innebär intel-optimeringen någon prestandaförlust för oss som sitter med G5:or?

  • Medlem
  • 2007-04-13 12:23

Den som har kört betan får inte diskutera det här.

edit: om det inte gäller public beta förstås...

Andra Universal-apps brukar väl funka rätt så samma lika på PPC som X86. Jag tror inte skillnaden är nåt att bry sig om. (Det bör ju hur som helst att gå fortare på en MacPro eftersom de är en snabbare dator isig.) Det lär ju hur som helst gå rätt mycke snabbare än CS2

  • Medlem
  • Övertorneå
  • 2007-04-13 13:30

Finns det nån som kört public beta som vill uttala sig i frågan?

Tack för svar. Stämmer nog. Antar iofs att detta är svårt att veta innan den är ute på byråer och tryckerier.

Vad jag var lite fundersam på var egentligen :
Hur kommer CS3 att kännas på en G5, jämfört med CS2 på samma maskin? Har ingen lust att kasta ut min dator ännu. CS3 i sig är ett tillräckligt stort hugg i plånboken. I synnerhet med Adobes prisdiskriminering av svenska språket.

CS3 levereras ännu inte, alltså kan ingen med säkerhet uttala sig om prestanda, men Adobes målsättning har varit att öka prestanda, även på G5-maskiner. Av de program som allmänheten än så länge kan bedöma, Acrobat och Photoshop stämmer det också

  • Medlem
  • 2007-04-14 17:33

jag hörde en fågel viska i mitt öra att det känns rappare på en G5 än CS 2.
Föga förvånande...
Har dock inte provat själv.

  • Medlem
  • Övertorneå
  • 2007-04-15 23:44

Richard, TU:

Det låter lovande. Tack för informationen!

Tar upp frågan igen, nu när CS3 rullat på ett tag.
Hur är prestandan på en G5:a i förhållande till CS2 på samma maskin?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-08-10 00:29

Jag är också nyfiken... någon???

  • Medlem
  • 2007-08-30 15:16

Seg CS3 på G5

Vår bildredigerare klagar på att CS3 och Photoshop är seg på en 2x2 G5 med 2,5 GB RAM. Någon annan som upplever samma sak?

//JB

1
Bevaka tråden